Avaliações do SolarWinds Service Desk

SolarWinds Service Desk

4,6 (574)
Escreva uma avaliação!
Software de central de serviços e gestão de ativos de TI

Classificação geral

4,6 /5
(574)
Relação qualidade/preço
4,5/5
Recursos
4,4/5
Praticidade
4,6/5
Suporte ao cliente
4,6/5

97%
dos usuários recomendam este app
Classificar por

574 avaliações

Denis
Denis
Classificação geral
  • Setor: Serviços e tecnologia da informação
  • Porte da empresa: Profissional autônomo
  • Usado Mensal durante Avaliação gratuita
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 10.0 /10

Sistema extremamente intuitivo e fácil de utilizar, com muitos recursos.

Avaliado em 12/06/2023

Vantagens

Sistema de fácil implantação e configuração. Muito útil e eficiente para monitoramento de redes e infraestrutura.

Desvantagens

Depende de licenciamento porém, não é dos mais caros e atende a necessidade de forma eficiente.

Paulo
Classificação geral
  • Setor: Automotivo
  • Porte da empresa: 201–500 funcionários
  • Usado Semanal durante 1 a 5 meses
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Praticidade
  • Probabilidade de recomendação 8.0 /10

Útil e rápido

Avaliado em 19/04/2023

Boa experiência

Boa experiência

Vantagens

Ferramenta de uso simples e muito prática que agiliza todo o trabalho de help desk. Melhoria significativa por parte da assistência após o uso deste software.

Desvantagens

Nada de relevante a referir como contra no tempo que já utilizei este software.

Rui
Classificação geral
  • Setor: Automotivo
  • Porte da empresa: 201–500 funcionários
  • Usado Mensal durante 6 a 12 meses
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Praticidade
  • Probabilidade de recomendação 9.0 /10

User help

Avaliado em 19/05/2023

Vantagens

Muito prático e fácil para recorrer a ajuda especializada de forma a ultrapassar problemas pontuais na ótica de utilizador.

Desvantagens

Até ao momento não observei constrangimentos na utilização desta ferramenta de ajuda.

Felipe
Classificação geral
  • Setor: Automotivo
  • Porte da empresa: 51–200 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de um ano
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 2.0 /10

Ferramenta de abertura de ticket

Avaliado em 23/01/2023

Infelizmente, não foram os melhores, pois foi necessário a contratação de uma empresa terceira para...

Infelizmente, não foram os melhores, pois foi necessário a contratação de uma empresa terceira para configuração do ambiente. Isso gera uma série de problemas e atrasos. Não existe forma mais fácil de executar, pois a empresa meio que obriga a contratar um suporte.

Vantagens

O software é simples e prático. Qualquer utilizador consegue utiliza-lo sem problemas, mesmo aqueles que apresentam mais dificuldades em utilizar softwares. Muito intuitivo e se configurado corretamente, o usuário apenas precisa preencher os problemas e todo o restante o Service Desk fara por você.

Desvantagens

Muitos dos recursos ao se instalar, não são fácil e precisam de explicações, porém não há muito suporte por parte do fabricante, que te empurra uma empresa especializada em suporte a aplicação.

Alternativas consideradas

Freshservice

Razões para escolher o SolarWinds Service Desk

Foi informado sobre uma integração a outra plataforma que seria necessário para o nosso trabalho.

Software anterior

Freshservice

Razões para mudar para o SolarWinds Service Desk

Precisávamos de uma ferramenta com integração a outro sistema. No momento, apenas a SolarWinds informou ter está integração, por isso, optamos pelo Service Desk.
Avaliador Verificado
Classificação geral
  • Setor: Serviços de informação
  • Porte da empresa: 11–50 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de um ano
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 9.0 /10

Software completo - Recomendado a todo Service Desk

Avaliado em 19/05/2021

A experiência foi muito boa no geral. Software cumpre o que promete, funciona muito bem, personalizá...

A experiência foi muito boa no geral. Software cumpre o que promete, funciona muito bem, personalizável e com suporte excelente.

Vantagens

Cheio de funcionalidades, tanto para o técnico quanto para o gerenciamento do uso da ferramenta. Relatórios muito completos para tirar o máximo de proveito.

Desvantagens

Apesar de ser prático, requer um mínimo de treinamento para o pleno uso.

Patrick
Patrick
Classificação geral
  • Setor: Biotecnologia
  • Porte da empresa: 51–200 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de dois anos
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 9.0 /10

Samanage is an easy to use solution that makes my life so much easier

Avaliado em 30/08/2018

We are in the pharmaceutical industry and have implemented samanage over 2 years ago. The system is...

We are in the pharmaceutical industry and have implemented samanage over 2 years ago. The system is perfect and easy to use which enables users to understand the problem and submit tickets!

Vantagens

The ease of use. The system allows the natural flow of tickets into problems, problems into changes and the audit trail is perfect for our validation/qa friends. We love that the API is easy to intergrate and have pulled in our sharepoint system with the API to automate tasks like account creation/separation.

Desvantagens

The system could uses a few tweaks but I think this is just growing pains. The Samanage team has been straightforward with what they are implementing and changes are being released consistently. Over the past two years of having the system, I can say the updates are wonderful and truly address issues. Not purely cosmetic.

Dillon
Dillon
Classificação geral
  • Setor: Serviços meio ambientais
  • Porte da empresa: 501–1.000 funcionários
  • Usado Diariamente durante 6 a 12 meses
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 9.0 /10

Huge Upgrade

Avaliado em 04/12/2019

Overall experience with this product have been great so far. Our employees use this platform more...

Overall experience with this product have been great so far. Our employees use this platform more than our last and they have also been able to find their own solutions more. I really love the support from the customer support a lot. The support is always right on top of any issues and I have experience very quick responses when I do need to contact them. A+ on customer support.

Vantagens

I like how easy the GUI is, editing the categories and assigning the ticket to a support tech is all very simple right from the first view. I also like how there is a quick view option where you can view the ticket without having to leave the screen.

Desvantagens

We have an issue with Tasks. They cannot be changed once a service catalog item is ran which has made us have to create work around or create extra tickets in order for multiple people to work on one catalog item.

Alternativas consideradas

Zendesk Suite

Razões para escolher o SolarWinds Service Desk

We needed a friendlier GUI with more User integration.

Razões para mudar para o SolarWinds Service Desk

Cost to features were a big plus. We got everything out of the box with Service Desk that we need currently.
Avaliador Verificado
Classificação geral
  • Setor: Armazéns
  • Porte da empresa: 1.001–5.000 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de um ano
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 6.0 /10

Good Out-Of-Box product for small, scalable team

Avaliado em 10/10/2018

We were attempting to solve the issue of ticket management in the IT department. While it was a...

We were attempting to solve the issue of ticket management in the IT department. While it was a great out-of-the-box solution, it didn't offer the unique scalability we needed and the customer service wasn't helpful in growing the product with our needs. However, I still believe that, for a small shop, this product offers the best value for the price and is a great entry-level solution.

Vantagens

I like that, out-of-the-box, Samanage offers great core functionality with a stable product that ties neatly into a beautiful UI for the end users. The UI is where Samanage really knocks it out of the park though. It's modern, simplistic, "forum" layout is attractive and intuitive, and chat indicators on the tickets feels like your moving from a traditional email reply into a IM chat.

Desvantagens

There's a lot to be desired when it comes to the fine details of the service. There are specific customization options for project management and ticket automation that aren't available that we wanted in our shop. When we reached out to our support member to discuss a possible addition/fix. They advised us to post our suggestion on their feedback board and if it received enough votes they would implement it. The same suggestion was found submitted over a year ago on the board (with over 300+ votes) yet no action was taken. I was hoping for a more, collaborative answer, instead of posting on a forum board in hopes that other members validate my need for them to implement it.

Asim
Classificação geral
  • Setor: Gestão de organizações sem fins lucrativos
  • Porte da empresa: 51–200 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de um ano
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 9.0 /10

Excellent ITSM tool

Avaliado em 19/10/2020

Solarwind Service Desk has met all of our requirements. It is easy to use and follows ITIL best...

Solarwind Service Desk has met all of our requirements. It is easy to use and follows ITIL best practises.

Vantagens

Ease of use and customisation. Customer services

Desvantagens

Reporting is limited. Even customisation in reporting is limited

Alternativas consideradas

ServiceNow e Zendesk Suite

Razões para escolher o SolarWinds Service Desk

Price and lack of ITIL support

Software anterior

Jira

Razões para mudar para o SolarWinds Service Desk

Price, Ease of use and customisation, Customer services
Jeffrey
Classificação geral
  • Setor: Manutenção predial
  • Porte da empresa: 201–500 funcionários
  • Usado Diariamente durante 1 a 5 meses
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 10.0 /10

New to SolarWinds Service Desk--Perfect fit for us!

Avaliado em 16/09/2020

I am Super Happy with this software. I am the administrator and I love having the ability to make...

I am Super Happy with this software. I am the administrator and I love having the ability to make changes and customization on the fly. The user friendliness of it is well above our previous software we used.

Vantagens

Efficiency--There are so many things that can be updated from the main page that lists your incidents. Very easy to learn and to use.

Desvantagens

Integration with Active Directory. We were able to setup Single Sign-On, but it wasn't as smooth as I would've liked. But it does work, so it's not really a con, just the complexity of it was a little more than the rest of the setup.

Alternativas consideradas

Freshservice e SysAid

Razões para escolher o SolarWinds Service Desk

The previous software was pretty clunky, having to go to several different screens to make different updates on the same ticket. With Service Desk, I can make many of those changes without even having to open the the ticket itself.

Razões para mudar para o SolarWinds Service Desk

Overall, the user interface just seemed easier to navigate. The price was also better than the alternatives. All around, I just had a really good feeling about this software from the beginning. I actually chose this over the software that I had recommended initially.
Irfan
Classificação geral
  • Setor: Automotivo
  • Porte da empresa: 1.001–5.000 funcionários
  • Usado Outro durante Mais de dois anos
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 9.0 /10

Amazing Tool Kit for Management & Monitoring of Service Desk.

Avaliado em 28/04/2021

Overall experience is very good before implementation of this solution we are using internally...

Overall experience is very good before implementation of this solution we are using internally software for manage service desk and we had lot of issues.

Vantagens

Asset Management (Automate)
Cloud base management
Live chat

Desvantagens

User interface not so good ( must improve this section )
Searching is not good improve it.

Alternativas consideradas

ManageEngine ServiceDesk Plus

Razões para escolher o SolarWinds Service Desk

before implementation of this solution we are using internally software for manage service desk and we had lot of issues.

Razões para mudar para o SolarWinds Service Desk

we study and check all organization requirement, this solution cost effective and with positive user reviews. we use in trail and implement.
Jodie
Classificação geral
  • Setor: Educação superior
  • Porte da empresa: 501–1.000 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de dois anos
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 9.0 /10

SolarWinds Service Desk

Avaliado em 15/10/2020

Vantagens

SolarWinds Service Desk is an intuitive, robust and dependable service management platform. It is cloud based (big plus) and continually has new feature/functionality roll outs.

Desvantagens

The mobile app could use some work, it is a little cumbersome from a technician's stand point.

Avaliador Verificado
Classificação geral
  • Setor: Educação superior
  • Porte da empresa: 501–1.000 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de um ano
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Praticidade
  • Probabilidade de recomendação 9.0 /10

Practically Perfect in Every Way

Avaliado em 15/10/2020

Vantagens

It has a clean, easy to use, and intuitive interface. We have only scratched the surface of what it can do.

Desvantagens

I haven't really found anything I dislike. Our previous solution was that bad.

Matthaniel
Classificação geral
  • Setor: Restaurantes
  • Porte da empresa: 501–1.000 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de dois anos
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 9.0 /10

Great Product for Helpdesk, Task Management and Software Inventory

Avaliado em 21/10/2019

Vantagens

This solution is great for tracking incidents, solutions, problems, etc for company IT departments. It provides an easy to use interface that allows for easy creation of FAQs and a Solutions Database.

Desvantagens

There are some things bulk items that cannot be imported without the use of the API, which is a tiny bit annoying, and some of their python and Ruby API sample code is out of date or no longer maintained.

Alternativas consideradas

Zendesk Suite

Razões para mudar para o SolarWinds Service Desk

It seemed to have a more in-depth product that gave us the detail that we needed and the integration that made our lives a little easier.
Saranjit
Classificação geral
  • Setor: Publicidade e marketing
  • Porte da empresa: 51–200 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de dois anos
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 8.0 /10

Solarwinds Great Ticketing system

Avaliado em 08/11/2019

Vantagens

Ease of use
Able to create custom Workflows
Ability to build custom reports

Desvantagens

Procurement module can use some improvement but does what it's intended to do.

Carlos
Classificação geral
  • Setor: Gestão da educação
  • Porte da empresa: 501–1.000 funcionários
  • Usado Diariamente durante 1 a 5 meses
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 9.0 /10

The easy helpdesk

Avaliado em 03/10/2023

Vantagens

The best WAY to open a ticket with simple codes and tool

Desvantagens

The excess of email confirmation regarding the ticket

Reza
Classificação geral
  • Setor: Varejistas
  • Porte da empresa: 51–200 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de um ano
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 6.0 /10

Nice product for daily IT use

Avaliado em 27/02/2023

Overall, it's a great software that is well made and enables you to customize it easily even...

Overall, it's a great software that is well made and enables you to customize it easily even without coding. every company will love working with that.

Vantagens

I liked the fact that they've combined the Asset Management and Ticketing system in their product, it gives the IT team full insight into the received requests.

Desvantagens

The pricing of the different IT processes can be worked on, for instance, between the Team tier and Business tier there is a 20 euro difference which is a little high for small companies.

Alternativas consideradas

Jira e Freshdesk
Avaliador Verificado
Classificação geral
  • Setor: Serviços e tecnologia da informação
  • Porte da empresa: 10.000+ funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de um ano
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Praticidade
  • Probabilidade de recomendação 10.0 /10

Solarwinds - Good tool for Monitoring

Avaliado em 22/02/2023

Vantagens

We have a bunch of server in Solarwinds which is monitored in it. The tools very easy to use, no need a special talent. The way we put the server in Maintenance mode is very easy and removing it from it is also very easy.

Desvantagens

Mostly, I don't see any flaws in this tool.

Josh
Classificação geral
  • Setor: Fabricação de alimentos
  • Porte da empresa: 501–1.000 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de um ano
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 9.0 /10

SolarWinds Service Desk is worth it!

Avaliado em 31/01/2023

Everyday use is a breeze and never a chore.

Everyday use is a breeze and never a chore.

Vantagens

When looking for a solution to tie all of our tech together inside of our company, we went with SolarWinds Service Desk and from the get go, it seamlessly blended all of our existing processes together and made everything so much better.

Desvantagens

Although there is no such thing as perfect tech, SolarWinds gets pretty close.

Avaliador Verificado
Classificação geral
  • Setor: Serviços e tecnologia da informação
  • Porte da empresa: 501–1.000 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de dois anos
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 7.0 /10

SolarWinds Service Desk - Great Serve desk that meets the ITSM needs

Avaliado em 22/07/2021

We've been using Solarwinds Service Desk for a few years now, and I highly suggest it. It provides...

We've been using Solarwinds Service Desk for a few years now, and I highly suggest it. It provides cutting-edge support and asset management use cases. It is an excellent solution that satisfies the most, if not all, of the ITSM requirements, such as incident and issues management, changes and release management, and asset management.

Vantagens

1. Solarwinds provides an excellent Incident Management experience. Agents can prioritize events and add custom fields for improved reporting and analysis.
2. It includes remote control software (Dameware), which enables support personnel to quickly enter into clients' computers and provide remote assistance.
3. It is also beneficial for asset management. Organizations may maintain track of all assets, including their location and status.
4. It is quite simple to open a support ticket. Its connection with email makes things a lot easier.
5. It also provides a Customer Satisfaction survey (which is issued automatically) to assess the level of service provided.
6. It is also cloud-based, allowing users to join in from anywhere and give help.

Desvantagens

1. The user interface could definitely benefit from some enhancements to make it easier to navigate.
2. The Search functionality is not properly optimized and frequently produces irrelevant results.
3. To create more user-friendly reports, the reporting may be upgraded with a much better UI.
4. The notification system may be improved to allow desktop pop-ups.
5. The mobile app frequently hangs.

Pooja
Classificação geral
  • Setor: Serviços e tecnologia da informação
  • Porte da empresa: 51–200 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de um ano
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 8.0 /10

Ideal tool for service desk management

Avaliado em 14/11/2021

*Solar wind is one stop for a managed service desk tool.
*IT has numerous feature associated...

*Solar wind is one stop for a managed service desk tool.
*IT has numerous feature associated within, one among is solarwinds network monitoring. Usually organization will have a different tool for network monitoring itself but solarwinds provides access to this future without needing to have different tool.
*Easy to access and multiple means of ticket creation and tracking.

Vantagens

Network Monitoring and Reporting / analytics re two feature mostly used in our organization.
This tool also helped me log into employees desktop and understand step by step to resolve any particular issue.
Provides way better workflow process and I am sure It may get way bigger.

Desvantagens

Reports could be managed in a better format or structure because there is so much you can do with reports.

Gianluca
Classificação geral
  • Setor: Telecomunicações
  • Porte da empresa: 11–50 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de um ano
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 9.0 /10

Good Software

Avaliado em 06/10/2022

Vantagens

The ease of use, it's very easy and it is useful, fast and with no problems.

Desvantagens

The interface is not so good but fair enough to understand

Alternativas consideradas

Zoho Desk

Razões para mudar para o SolarWinds Service Desk

Because this is the most complete.
Bart
Classificação geral
  • Setor: Serviços e tecnologia da informação
  • Porte da empresa: 11–50 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de um ano
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 7.0 /10

Solarwinds servicedesk helps you service the customers

Avaliado em 19/10/2022

Very happy!

Very happy!

Vantagens

Very easy and nice to see servicedesk system, good integration with other Solarwinds tools, remote acces works fine, CMDB, Solarwinds patchmanagement, remote control

Desvantagens

In fact it's easy to use bit the price is a little it higher then some other tools.

Jason
Classificação geral
  • Setor: Serviços ao consumidor
  • Porte da empresa: 201–500 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de um ano
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 10.0 /10

User Friendly

Avaliado em 22/10/2020

Easy to upload a Solution Article and based on the employees that are using this on our company...

Easy to upload a Solution Article and based on the employees that are using this on our company it's very interactive because all of the information is already displayed on the interface.

Vantagens

First of all, I really like the GUI of this Ticketing Tool compared to my previous ticketing system we are handling which is Service Now. This is very easy to use and all of the information is very efficient to find

Desvantagens

The Chat response from an agent on Solarwinds takes time to respond. If there's an outage the email delivery is slightly delayed for the announcement

Avaliador Verificado
Classificação geral
  • Porte da empresa: 51–200 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de um ano
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 9.0 /10

Amazing internal and external customer service portal

Avaliado em 19/07/2018

Asset management, asset auditing, help desk ticketing system.

Asset management, asset auditing, help desk ticketing system.

Vantagens

Amazing help desk ticketing system, it integrates with our two email inboxes for internal and external support. Our internal employees use one address while our external clients use the other. Everything goes into the same queue and are labeled and categorized appropriately. When we comment and attach documents on a ticket via Samanage, the requester gets a nicely formatted (and extremely customizeable) email with the details.

The other great thing is the asset management software, you install the agent on any company computer/phone and it gives you an immense amount of information and auditing capabilities. It will literally tell you the manufacturer and serial number of monitors plugged in (even the laptop LCD screen!)

Also, support is great! You can chat with someone whenever you want and they're very good about either answering right away, or researching the issue and following up later.

Desvantagens

It costs a decent amount, and depending on how many administrators you have the costs can jump up. But I will say it's well worth it for all the features you get.