Avaliações do Salesforce Service Cloud

Salesforce Service Cloud

4,4 (779)
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Soluções de gestão de trabalho de campo e atendimento ao cliente

Classificação geral

4,4 /5
(779)
Relação qualidade/preço
4,2/5
Recursos
4,4/5
Praticidade
4,1/5
Suporte ao cliente
4,2/5

91%
dos usuários recomendam este app
Classificar por

779 avaliações

Sônia
Sônia
Classificação geral
  • Setor: Bancos
  • Porte da empresa: 1.001–5.000 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de um ano
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 9.0 /10

Salesforce

Avaliado em 27/09/2023

É uma ferramenta de trabalho excelente, completa, consegue atender todo tipo de empresas.

É uma ferramenta de trabalho excelente, completa, consegue atender todo tipo de empresas.

Vantagens

Praticidade, facilidade no acesso, armazenamento.

Desvantagens

Call center, agilidade na informação, rapidez

Nikole Mayara
Classificação geral
  • Setor: Hospitais e Saúde
  • Porte da empresa: 2–10 funcionários
  • Usado Diariamente durante 6 a 12 meses
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 10.0 /10

Agilidade nos processos

Avaliado em 04/01/2023

Ótimo produto. Agilidade para os processos operacionais e organização da rotina de trabalho.

Ótimo produto. Agilidade para os processos operacionais e organização da rotina de trabalho.

Vantagens

Produto fácil de manusear.Ótimo para organização para rotina de trabalho.

Desvantagens

Poderia integrar com outros tipos de software dos computadores.

Silvia
Classificação geral
  • Setor: Serviços ao consumidor
  • Porte da empresa: 201–500 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de um ano
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 10.0 /10

Avaliação SF

Avaliado em 13/03/2023

No mais a ferramenta é muito amigável, o trailhead tbm é uma ferramenta muito útil no apoio a...

No mais a ferramenta é muito amigável, o trailhead tbm é uma ferramenta muito útil no apoio a usabilidade

Vantagens

A ferramenta ajudou a elevar o patamar do atendimento, uma aplicação dinâmica, com compilação de dados importantes para oferecer um melhor atendimento

Desvantagens

Apenas na configuração de estruturação de árvore de assuntos do atendimento que tem certa complexidade na união dos objetos.

Renan
Classificação geral
  • Setor: Varejistas
  • Porte da empresa: 201–500 funcionários
  • Usado Mensal durante 1 a 5 meses
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 5.0 /10

Sales force

Avaliado em 21/04/2023

Vantagens

as inúmeras possobilidades de se comunicar com o cliente de forma estrategica

Desvantagens

Não sei se é meu pouco tempo de uso, mas estou achando bem complicado de usar, pouco intuitivo, layout pouco usual

José
Classificação geral
  • Setor: Serviços e tecnologia da informação
  • Porte da empresa: 51–200 funcionários
  • Usado Semanal durante 1 a 5 meses
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Praticidade
  • Probabilidade de recomendação 6.0 /10

Não é o CRM mais simples

Avaliado em 10/02/2023

Vantagens

É uma ferramenta com muitas potencialidades e recursos. Dá resposta às necessidades mesmo as mais complexas.

Desvantagens

É demasiado complexo quando se pretende tratar de processos e workflows simples.A adaptação ao software é longa, não é intuitva e a interface não ajuda, demora a perceber a lógica da plataforma.

Grace
Classificação geral
  • Setor: Serviços financeiros
  • Porte da empresa: 51–200 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de dois anos
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 10.0 /10

Perfeito

Avaliado em 16/09/2022

retorno dos processos ágeis

retorno dos processos ágeis

Vantagens

recursos diversos, aplicabilidade, agenda de atividades e tarefas, inclusão de documentos

Desvantagens

não identifiquei pontos negativos pois atendeu minhas necessidades

Fabio
Classificação geral
  • Setor: Telecomunicações
  • Porte da empresa: 10.000+ funcionários
  • Usado Mensal durante Mais de dois anos
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Praticidade
  • Probabilidade de recomendação 9.0 /10

Funcional

Avaliado em 05/11/2022

Vantagens

Excelente ferramenta para acompanhamento das solicitações dos clientes

Desvantagens

A interface poderia ser melhor e mais amigável

Jessica
Jessica
Classificação geral
  • Setor: Bens de consumo
  • Porte da empresa: 11–50 funcionários
  • Usado Semanal durante Avaliação gratuita
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 9.0 /10

Great for Call Centers

Avaliado em 16/11/2023

Vantagens

I Like that it makes transferring calls, recording calls, and gathering call data very easy and in one place.

Desvantagens

I do wish it was just a little bit cheaper.

Brittani
Classificação geral
  • Setor: Gestão de organizações sem fins lucrativos
  • Porte da empresa: 11–50 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de um ano
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 10.0 /10

Has helped incredibly!

Avaliado em 19/08/2024

My overall experience with Salesforce Service Cloud has been quite positive. The platform's...

My overall experience with Salesforce Service Cloud has been quite positive. The platform's customer service tools have greatly improved our ability to manage and resolve customer issues efficiently. The integration capabilities with other Salesforce products and third-party applications have made it a versatile solution for our business needs. The analytics and reporting features have provided valuable insights for improving our service operations. Overall, Salesforce Service Cloud has been a highly beneficial tool for enhancing our customer service capabilities.

Vantagens

Salesforce Service Cloud offers numerous benefits for businesses. Its customer service tools enable efficient case management, allowing for quick and effective resolution of customer issues. The platform provides a 360-degree view of the customer, empowering businesses to deliver personalized and proactive customer service. Furthermore, its integration capabilities with other Salesforce products and third-party applications make it a versatile and scalable solution for businesses of all sizes. The robust analytics and reporting features further enable businesses to gain valuable insights and improve their service operations.

Desvantagens

The learning curve in the beginning stages was a little hard, but once we accomplished the beginning steps it was a breeze.

Maggie
Classificação geral
  • Setor: Software
  • Porte da empresa: 51–200 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de dois anos
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Praticidade
  • Probabilidade de recomendação 6.0 /10

Good if using Salesforce CRM

Avaliado em 12/05/2023

It was okay - great for us, terrible for clients.

It was okay - great for us, terrible for clients.

Vantagens

The service cloud + CRM in Salesforce is a great combo to know everything you need to know about a client before contacting them!

Desvantagens

Even if you are using the CRM, the experience for the client is not great. It's almost like you need to know how to use Salesforce before you can use their service cloud, and most of our clients have never even heard of Salesforce, wildly enough.

Quantieshia
Classificação geral
  • Setor: Entretenimento
  • Porte da empresa: 2–10 funcionários
  • Usado Mensal durante Avaliação gratuita
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 4.0 /10

Not to happy

Avaliado em 21/11/2024

I didn't really like salesforce. It didn't meet my expectations

I didn't really like salesforce. It didn't meet my expectations

Vantagens

I like that Salesforce is innovative with their products and how they are used.

Desvantagens

I find that some things are a bit mundane.

Magdalena
Classificação geral
  • Setor: Software
  • Porte da empresa: 2–10 funcionários
  • Usado Semanal durante Mais de um ano
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 9.0 /10

Excellent tool, when used correctly

Avaliado em 14/07/2024

When implemented appropriately for your size and business needs the tool is an excellent addition...

When implemented appropriately for your size and business needs the tool is an excellent addition to your CRM/analytics toolbox. Recommend

Vantagens

Plenty of integrations, deeply adaptable to your business’ needs. Can be small and simple or greatly expand in sophistication as the business does. Adds order to a growing sales pipeline or team, helping ensure customers get the best of your service

Desvantagens

Put effort to keep it as lightweight as possible. I’ve seen the implementation being overdone in so many places - can make employees reluctant to use it properly and reduce the accuracy/benefits of the tool. Keep it simple and it will do wonders for your business - ask yourself ‘do we really need this field, what value do we get from it’ - if there’s no good answer - bin it.

Suraj
Classificação geral
  • Setor: Serviços e tecnologia da informação
  • Porte da empresa: 10.000+ funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de dois anos
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 9.0 /10

Efficient and Comprehensive Service Management

Avaliado em 05/08/2024

My overall experience with Salesforce Service Cloud has been highly positive. It excels in...

My overall experience with Salesforce Service Cloud has been highly positive. It excels in streamlining customer service operations with its features, making it an invaluable tool for enhancing customer satisfaction and team productivity.

Vantagens

Salesforce Service Cloud is great because it helps manage customer cases efficiently in the Dash, supports multiple communication channels or cases, and automates tasks to save time. It is also customizable and real-time analytics also make it easy to track performance and improve customer service.

Desvantagens

The complexity of Salesforce Service Cloud can be overwhelming for new users, requiring a steep learning curve. I my self took sometime to learn it

Joemar
Classificação geral
  • Setor: Bancos
  • Porte da empresa: 10.000+ funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de dois anos
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 9.0 /10

Salesforce Review

Avaliado em 16/06/2024

I am very impress with Salesforce since it can be used for incoming, outgoing calls and chat support

I am very impress with Salesforce since it can be used for incoming, outgoing calls and chat support

Vantagens

The user interface is less complicated and the ticket are well organize

Desvantagens

It freezes during new changes are being implemented

Ashkan
Classificação geral
  • Setor: Contabilidade
  • Porte da empresa: 10.000+ funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de dois anos
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 9.0 /10

Salesforce review

Avaliado em 06/10/2024

Vantagens

Salesforce Service Cloud is its powerful automation and AI-driven features, like Einstein AI, which enhance customer service efficiency.

Desvantagens

What I liked least about Salesforce Service Cloud is its steep learning curve, particularly for new users

leonard
Classificação geral
  • Setor: Fabricação elétrica/eletrônica
  • Porte da empresa: 51–200 funcionários
  • Usado Semanal durante Mais de dois anos
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 10.0 /10

Salesforce gets 5 stars

Avaliado em 08/10/2024

Very positive experience. Super collaborative with multiple reps and management functions....

Very positive experience. Super collaborative with multiple reps and management functions. Excellent reports and summaries. Customer detailed information at my fingertips.

Vantagens

Very powerful, easy to use, intuitive and well supported. A lot of information well organized and sorted. Excellent reports.

Desvantagens

Nothing. It's one of the most error free/bug free applications I have ever used,

Avaliador Verificado
Classificação geral
  • Setor: Software
  • Porte da empresa: 5.001–10.000 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de dois anos
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Praticidade
  • Probabilidade de recomendação 8.0 /10

Great for sales tracking not so good for customer management

Avaliado em 25/03/2024

Vantagens

It’s great software to track sales due to its interfaces with other softwares and very customizable

Desvantagens

It’s not easy to use and a first time user will have difficulties setting up an account. Also hard to manage clients

Cassandra
Classificação geral
  • Setor: Telecomunicações
  • Porte da empresa: 11–50 funcionários
  • Usado Semanal durante Mais de um ano
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 9.0 /10

Salesforce - A must for CRM

Avaliado em 24/04/2023

Overall, Salesforce service cloud is an incredibly powerful tool that has allowed me to understand...

Overall, Salesforce service cloud is an incredibly powerful tool that has allowed me to understand our company more than ever through the dashboards and reports I create to make data more than just data, but answers to my questions. The valuable insight I have gained is a game changer.

Vantagens

Although Salesforce might seem a bit daunting at first, it overall is extremely customizable and can (and should) be built for you and your company's needs. This tool is so powerful and key in customer relationship management and has taken our CRM to the next level. Our data is all held in Salesforce and we are able to create reports and dashboards to keep track of the business and gain insights.

Desvantagens

I do sometimes wish Salesforce was a bit more user friendly however once you learn more about the program you do become quite comfortable and customer service will always be there to help you in a kindly manner

Alternativas consideradas

HubSpot CRM

Razões para mudar para o Salesforce Service Cloud

We chose Salesforce over Hubspot due to its reputation. Salesforce is #1 for a reason. This tool is by far the most intelligent.
Rodrigo
Classificação geral
  • Setor: Software
  • Porte da empresa: 1.001–5.000 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de dois anos
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Praticidade
  • Probabilidade de recomendação 10.0 /10

Perfect CRM for a company

Avaliado em 13/05/2024

my overall experience is very positive with Salesforce and for sure I am still a learner as they...

my overall experience is very positive with Salesforce and for sure I am still a learner as they have lots of great tools still to be explored.

Vantagens

What I love most are the reports that we can create based on the information that we want to see

Desvantagens

I think that could be very cool to create a feature for reminder that could pop up on our page when we log into Salesforce.

Eric
Classificação geral
  • Setor: Bancos
  • Porte da empresa: 1.001–5.000 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de dois anos
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 10.0 /10

SF Service Cloud rules

Avaliado em 23/09/2024

i've been in the SF real for about 12 years and love it. It's always growing and always challenges...

i've been in the SF real for about 12 years and love it. It's always growing and always challenges to learn

Vantagens

Highly customizable to suit business needs. Ease of use.

Desvantagens

The cost of SF licenses can be prohibitive. Sometimes the need to hire experts is there and expensive.

Courtney
Classificação geral
  • Setor: Bancos
  • Porte da empresa: 501–1.000 funcionários
  • Usado Semanal durante Mais de dois anos
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 10.0 /10

Salesforce Service is a Good one

Avaliado em 10/06/2024

Vantagens

It is a really good tool with customers. Very easy to navigate

Desvantagens

There is nothing to not like about salesforce it is there to help

Thalita
Classificação geral
  • Setor: Internet
  • Porte da empresa: Profissional autônomo
  • Usado Diariamente durante Mais de um ano
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 8.0 /10

I like Salesforce very much, because it is simple to use and automation

Avaliado em 25/02/2023

the experience itself, is very good. it makes it very easy to automate contact with the customer,...

the experience itself, is very good. it makes it very easy to automate contact with the customer, especially when I want to update data. it helps me optimize my time, in my opinion there is little to improve

Vantagens

I like the ease of changing the text I want to send to the customer, and the ease of automation of updating customer purchases

Desvantagens

i believe they could, verify if the client's number is in whatsapp or not, update the contact lists automatically, inform the quantity of available contacts in each list and a greater facility when searching for a specific contact. it is not so easy to filter the contact you want to contact. but i know that the platform is always being updated to improve the experience of its users

Aseel
Classificação geral
  • Setor: Contabilidade
  • Porte da empresa: 51–200 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de um ano
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 9.0 /10

Egypt

Avaliado em 12/05/2023

I found integration in Salesforce's business processes because it made it easier for us to use many...

I found integration in Salesforce's business processes because it made it easier for us to use many of the features it contains, which helped us a lot in the organization's work and helped in its success, development, and completion of its practical and functional tasks in a short and fast time, and also that it is easy to use and practice, and it contains easy windows and easy to learn and get used to After experiencing it, it is really something special ، great program.

Desvantagens

Salesforce has a rather high price, and we hope that its price will be reduced slightly, as it helps us a lot and is relied upon in various matters to carry out the functional process in the company and because it has facilitated the use of many of the features that it contains, which helped us a lot in the work of the organization and helped in its success and development.

Nicholas
Classificação geral
  • Setor: Serviços e tecnologia da informação
  • Porte da empresa: 501–1.000 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de um ano
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 10.0 /10

Salesforce Service Cloud

Avaliado em 12/07/2023

It has improved our business in multiple ways.

It has improved our business in multiple ways.

Vantagens

It allows us as an organization to be more organized when it comes to tracking work orders, clients, and accounts. The system also allows us to see where certain people are lacking in keeping data real time.

Desvantagens

The one item that could use improvement is reporting and some status fields for events. If we could get a little more creativity with the reporting it would be extremely helpful. In addition, being able to update a native status field for Events would be beneficial for our tracking.

Karen
Classificação geral
  • Setor: Contabilidade
  • Porte da empresa: Profissional autônomo
  • Usado Diariamente durante Mais de um ano
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 9.0 /10

Super software

Avaliado em 06/07/2023

I have had a very good experience using salesforce and I would recommend it to others.

I have had a very good experience using salesforce and I would recommend it to others.

Vantagens

I love that it is user friendly and easy to learn.

Desvantagens

Nothing it works well for what we needed it for.