Avaliações do Salesforce Service Cloud

Salesforce Service Cloud
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779 avaliações

- Setor: Bancos
- Porte da empresa: 1.001–5.000 funcionários
- Usado Diariamente durante Mais de um ano
-
Fonte da avaliação
Classificação geral
- Relação qualidade/preço
- Praticidade
- Suporte ao cliente
- Probabilidade de recomendação 9.0 /10
Salesforce
Avaliado em 27/09/2023
É uma ferramenta de trabalho excelente, completa, consegue atender todo tipo de empresas.
É uma ferramenta de trabalho excelente, completa, consegue atender todo tipo de empresas.
Vantagens
Praticidade, facilidade no acesso, armazenamento.
Desvantagens
Call center, agilidade na informação, rapidez
- Setor: Hospitais e Saúde
- Porte da empresa: 2–10 funcionários
- Usado Diariamente durante 6 a 12 meses
-
Fonte da avaliação
Classificação geral
- Relação qualidade/preço
- Praticidade
- Suporte ao cliente
- Probabilidade de recomendação 10.0 /10
Agilidade nos processos
Avaliado em 04/01/2023
Ótimo produto. Agilidade para os processos operacionais e organização da rotina de trabalho.
Ótimo produto. Agilidade para os processos operacionais e organização da rotina de trabalho.
Vantagens
Produto fácil de manusear.Ótimo para organização para rotina de trabalho.
Desvantagens
Poderia integrar com outros tipos de software dos computadores.
- Setor: Serviços ao consumidor
- Porte da empresa: 201–500 funcionários
- Usado Diariamente durante Mais de um ano
-
Fonte da avaliação
Classificação geral
- Relação qualidade/preço
- Praticidade
- Suporte ao cliente
- Probabilidade de recomendação 10.0 /10
Avaliação SF
Avaliado em 13/03/2023
No mais a ferramenta é muito amigável, o trailhead tbm é uma ferramenta muito útil no apoio a...
No mais a ferramenta é muito amigável, o trailhead tbm é uma ferramenta muito útil no apoio a usabilidade
Vantagens
A ferramenta ajudou a elevar o patamar do atendimento, uma aplicação dinâmica, com compilação de dados importantes para oferecer um melhor atendimento
Desvantagens
Apenas na configuração de estruturação de árvore de assuntos do atendimento que tem certa complexidade na união dos objetos.
- Setor: Varejistas
- Porte da empresa: 201–500 funcionários
- Usado Mensal durante 1 a 5 meses
-
Fonte da avaliação
Classificação geral
- Relação qualidade/preço
- Praticidade
- Suporte ao cliente
- Probabilidade de recomendação 5.0 /10
Sales force
Avaliado em 21/04/2023
Vantagens
as inúmeras possobilidades de se comunicar com o cliente de forma estrategica
Desvantagens
Não sei se é meu pouco tempo de uso, mas estou achando bem complicado de usar, pouco intuitivo, layout pouco usual
- Setor: Serviços e tecnologia da informação
- Porte da empresa: 51–200 funcionários
- Usado Semanal durante 1 a 5 meses
-
Fonte da avaliação
Classificação geral
- Praticidade
- Probabilidade de recomendação 6.0 /10
Não é o CRM mais simples
Avaliado em 10/02/2023
Vantagens
É uma ferramenta com muitas potencialidades e recursos. Dá resposta às necessidades mesmo as mais complexas.
Desvantagens
É demasiado complexo quando se pretende tratar de processos e workflows simples.A adaptação ao software é longa, não é intuitva e a interface não ajuda, demora a perceber a lógica da plataforma.
- Setor: Serviços financeiros
- Porte da empresa: 51–200 funcionários
- Usado Diariamente durante Mais de dois anos
-
Fonte da avaliação
Classificação geral
- Relação qualidade/preço
- Praticidade
- Suporte ao cliente
- Probabilidade de recomendação 10.0 /10
Perfeito
Avaliado em 16/09/2022
retorno dos processos ágeis
retorno dos processos ágeis
Vantagens
recursos diversos, aplicabilidade, agenda de atividades e tarefas, inclusão de documentos
Desvantagens
não identifiquei pontos negativos pois atendeu minhas necessidades
- Setor: Telecomunicações
- Porte da empresa: 10.000+ funcionários
- Usado Mensal durante Mais de dois anos
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Fonte da avaliação
Classificação geral
- Praticidade
- Probabilidade de recomendação 9.0 /10
Funcional
Avaliado em 05/11/2022
Vantagens
Excelente ferramenta para acompanhamento das solicitações dos clientes
Desvantagens
A interface poderia ser melhor e mais amigável

- Setor: Bens de consumo
- Porte da empresa: 11–50 funcionários
- Usado Semanal durante Avaliação gratuita
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Fonte da avaliação
Classificação geral
- Relação qualidade/preço
- Praticidade
- Suporte ao cliente
- Probabilidade de recomendação 9.0 /10
Great for Call Centers
Avaliado em 16/11/2023
Vantagens
I Like that it makes transferring calls, recording calls, and gathering call data very easy and in one place.
Desvantagens
I do wish it was just a little bit cheaper.
- Setor: Gestão de organizações sem fins lucrativos
- Porte da empresa: 11–50 funcionários
- Usado Diariamente durante Mais de um ano
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Fonte da avaliação
Classificação geral
- Relação qualidade/preço
- Praticidade
- Suporte ao cliente
- Probabilidade de recomendação 10.0 /10
Has helped incredibly!
Avaliado em 19/08/2024
My overall experience with Salesforce Service Cloud has been quite positive. The platform's...
My overall experience with Salesforce Service Cloud has been quite positive. The platform's customer service tools have greatly improved our ability to manage and resolve customer issues efficiently. The integration capabilities with other Salesforce products and third-party applications have made it a versatile solution for our business needs. The analytics and reporting features have provided valuable insights for improving our service operations. Overall, Salesforce Service Cloud has been a highly beneficial tool for enhancing our customer service capabilities.
Vantagens
Salesforce Service Cloud offers numerous benefits for businesses. Its customer service tools enable efficient case management, allowing for quick and effective resolution of customer issues. The platform provides a 360-degree view of the customer, empowering businesses to deliver personalized and proactive customer service. Furthermore, its integration capabilities with other Salesforce products and third-party applications make it a versatile and scalable solution for businesses of all sizes. The robust analytics and reporting features further enable businesses to gain valuable insights and improve their service operations.
Desvantagens
The learning curve in the beginning stages was a little hard, but once we accomplished the beginning steps it was a breeze.
- Setor: Software
- Porte da empresa: 51–200 funcionários
- Usado Diariamente durante Mais de dois anos
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Fonte da avaliação
Classificação geral
- Praticidade
- Probabilidade de recomendação 6.0 /10
Good if using Salesforce CRM
Avaliado em 12/05/2023
It was okay - great for us, terrible for clients.
It was okay - great for us, terrible for clients.
Vantagens
The service cloud + CRM in Salesforce is a great combo to know everything you need to know about a client before contacting them!
Desvantagens
Even if you are using the CRM, the experience for the client is not great. It's almost like you need to know how to use Salesforce before you can use their service cloud, and most of our clients have never even heard of Salesforce, wildly enough.
- Setor: Entretenimento
- Porte da empresa: 2–10 funcionários
- Usado Mensal durante Avaliação gratuita
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Fonte da avaliação
Classificação geral
- Relação qualidade/preço
- Praticidade
- Suporte ao cliente
- Probabilidade de recomendação 4.0 /10
Not to happy
Avaliado em 21/11/2024
I didn't really like salesforce. It didn't meet my expectations
I didn't really like salesforce. It didn't meet my expectations
Vantagens
I like that Salesforce is innovative with their products and how they are used.
Desvantagens
I find that some things are a bit mundane.
- Setor: Software
- Porte da empresa: 2–10 funcionários
- Usado Semanal durante Mais de um ano
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Fonte da avaliação
Classificação geral
- Praticidade
- Suporte ao cliente
- Probabilidade de recomendação 9.0 /10
Excellent tool, when used correctly
Avaliado em 14/07/2024
When implemented appropriately for your size and business needs the tool is an excellent addition...
When implemented appropriately for your size and business needs the tool is an excellent addition to your CRM/analytics toolbox. Recommend
Vantagens
Plenty of integrations, deeply adaptable to your business’ needs. Can be small and simple or greatly expand in sophistication as the business does. Adds order to a growing sales pipeline or team, helping ensure customers get the best of your service
Desvantagens
Put effort to keep it as lightweight as possible. I’ve seen the implementation being overdone in so many places - can make employees reluctant to use it properly and reduce the accuracy/benefits of the tool. Keep it simple and it will do wonders for your business - ask yourself ‘do we really need this field, what value do we get from it’ - if there’s no good answer - bin it.
- Setor: Serviços e tecnologia da informação
- Porte da empresa: 10.000+ funcionários
- Usado Diariamente durante Mais de dois anos
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Fonte da avaliação
Classificação geral
- Relação qualidade/preço
- Praticidade
- Suporte ao cliente
- Probabilidade de recomendação 9.0 /10
Efficient and Comprehensive Service Management
Avaliado em 05/08/2024
My overall experience with Salesforce Service Cloud has been highly positive. It excels in...
My overall experience with Salesforce Service Cloud has been highly positive. It excels in streamlining customer service operations with its features, making it an invaluable tool for enhancing customer satisfaction and team productivity.
Vantagens
Salesforce Service Cloud is great because it helps manage customer cases efficiently in the Dash, supports multiple communication channels or cases, and automates tasks to save time. It is also customizable and real-time analytics also make it easy to track performance and improve customer service.
Desvantagens
The complexity of Salesforce Service Cloud can be overwhelming for new users, requiring a steep learning curve. I my self took sometime to learn it
- Setor: Bancos
- Porte da empresa: 10.000+ funcionários
- Usado Diariamente durante Mais de dois anos
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Fonte da avaliação
Classificação geral
- Relação qualidade/preço
- Praticidade
- Suporte ao cliente
- Probabilidade de recomendação 9.0 /10
Salesforce Review
Avaliado em 16/06/2024
I am very impress with Salesforce since it can be used for incoming, outgoing calls and chat support
I am very impress with Salesforce since it can be used for incoming, outgoing calls and chat support
Vantagens
The user interface is less complicated and the ticket are well organize
Desvantagens
It freezes during new changes are being implemented
- Setor: Contabilidade
- Porte da empresa: 10.000+ funcionários
- Usado Diariamente durante Mais de dois anos
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Fonte da avaliação
Classificação geral
- Relação qualidade/preço
- Praticidade
- Suporte ao cliente
- Probabilidade de recomendação 9.0 /10
Salesforce review
Avaliado em 06/10/2024
Vantagens
Salesforce Service Cloud is its powerful automation and AI-driven features, like Einstein AI, which enhance customer service efficiency.
Desvantagens
What I liked least about Salesforce Service Cloud is its steep learning curve, particularly for new users
- Setor: Fabricação elétrica/eletrônica
- Porte da empresa: 51–200 funcionários
- Usado Semanal durante Mais de dois anos
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Fonte da avaliação
Classificação geral
- Relação qualidade/preço
- Praticidade
- Suporte ao cliente
- Probabilidade de recomendação 10.0 /10
Salesforce gets 5 stars
Avaliado em 08/10/2024
Very positive experience. Super collaborative with multiple reps and management functions....
Very positive experience. Super collaborative with multiple reps and management functions. Excellent reports and summaries. Customer detailed information at my fingertips.
Vantagens
Very powerful, easy to use, intuitive and well supported. A lot of information well organized and sorted. Excellent reports.
Desvantagens
Nothing. It's one of the most error free/bug free applications I have ever used,
- Setor: Software
- Porte da empresa: 5.001–10.000 funcionários
- Usado Diariamente durante Mais de dois anos
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Fonte da avaliação
Classificação geral
- Praticidade
- Probabilidade de recomendação 8.0 /10
Great for sales tracking not so good for customer management
Avaliado em 25/03/2024
Vantagens
It’s great software to track sales due to its interfaces with other softwares and very customizable
Desvantagens
It’s not easy to use and a first time user will have difficulties setting up an account. Also hard to manage clients
- Setor: Telecomunicações
- Porte da empresa: 11–50 funcionários
- Usado Semanal durante Mais de um ano
-
Fonte da avaliação
Classificação geral
- Relação qualidade/preço
- Praticidade
- Suporte ao cliente
- Probabilidade de recomendação 9.0 /10
Salesforce - A must for CRM
Avaliado em 24/04/2023
Overall, Salesforce service cloud is an incredibly powerful tool that has allowed me to understand...
Overall, Salesforce service cloud is an incredibly powerful tool that has allowed me to understand our company more than ever through the dashboards and reports I create to make data more than just data, but answers to my questions. The valuable insight I have gained is a game changer.
Vantagens
Although Salesforce might seem a bit daunting at first, it overall is extremely customizable and can (and should) be built for you and your company's needs. This tool is so powerful and key in customer relationship management and has taken our CRM to the next level. Our data is all held in Salesforce and we are able to create reports and dashboards to keep track of the business and gain insights.
Desvantagens
I do sometimes wish Salesforce was a bit more user friendly however once you learn more about the program you do become quite comfortable and customer service will always be there to help you in a kindly manner
Alternativas consideradas
HubSpot CRMRazões para mudar para o Salesforce Service Cloud
We chose Salesforce over Hubspot due to its reputation. Salesforce is #1 for a reason. This tool is by far the most intelligent.- Setor: Software
- Porte da empresa: 1.001–5.000 funcionários
- Usado Diariamente durante Mais de dois anos
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Fonte da avaliação
Classificação geral
- Praticidade
- Probabilidade de recomendação 10.0 /10
Perfect CRM for a company
Avaliado em 13/05/2024
my overall experience is very positive with Salesforce and for sure I am still a learner as they...
my overall experience is very positive with Salesforce and for sure I am still a learner as they have lots of great tools still to be explored.
Vantagens
What I love most are the reports that we can create based on the information that we want to see
Desvantagens
I think that could be very cool to create a feature for reminder that could pop up on our page when we log into Salesforce.
- Setor: Bancos
- Porte da empresa: 1.001–5.000 funcionários
- Usado Diariamente durante Mais de dois anos
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Fonte da avaliação
Classificação geral
- Relação qualidade/preço
- Praticidade
- Suporte ao cliente
- Probabilidade de recomendação 10.0 /10
SF Service Cloud rules
Avaliado em 23/09/2024
i've been in the SF real for about 12 years and love it. It's always growing and always challenges...
i've been in the SF real for about 12 years and love it. It's always growing and always challenges to learn
Vantagens
Highly customizable to suit business needs. Ease of use.
Desvantagens
The cost of SF licenses can be prohibitive. Sometimes the need to hire experts is there and expensive.
- Setor: Bancos
- Porte da empresa: 501–1.000 funcionários
- Usado Semanal durante Mais de dois anos
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Fonte da avaliação
Classificação geral
- Relação qualidade/preço
- Praticidade
- Suporte ao cliente
- Probabilidade de recomendação 10.0 /10
Salesforce Service is a Good one
Avaliado em 10/06/2024
Vantagens
It is a really good tool with customers. Very easy to navigate
Desvantagens
There is nothing to not like about salesforce it is there to help
- Setor: Internet
- Porte da empresa: Profissional autônomo
- Usado Diariamente durante Mais de um ano
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Fonte da avaliação
Classificação geral
- Relação qualidade/preço
- Praticidade
- Suporte ao cliente
- Probabilidade de recomendação 8.0 /10
I like Salesforce very much, because it is simple to use and automation
Avaliado em 25/02/2023
the experience itself, is very good. it makes it very easy to automate contact with the customer,...
the experience itself, is very good. it makes it very easy to automate contact with the customer, especially when I want to update data. it helps me optimize my time, in my opinion there is little to improve
Vantagens
I like the ease of changing the text I want to send to the customer, and the ease of automation of updating customer purchases
Desvantagens
i believe they could, verify if the client's number is in whatsapp or not, update the contact lists automatically, inform the quantity of available contacts in each list and a greater facility when searching for a specific contact. it is not so easy to filter the contact you want to contact. but i know that the platform is always being updated to improve the experience of its users
- Setor: Contabilidade
- Porte da empresa: 51–200 funcionários
- Usado Diariamente durante Mais de um ano
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Fonte da avaliação
Classificação geral
- Relação qualidade/preço
- Praticidade
- Suporte ao cliente
- Probabilidade de recomendação 9.0 /10
Egypt
Avaliado em 12/05/2023
I found integration in Salesforce's business processes because it made it easier for us to use many...
I found integration in Salesforce's business processes because it made it easier for us to use many of the features it contains, which helped us a lot in the organization's work and helped in its success, development, and completion of its practical and functional tasks in a short and fast time, and also that it is easy to use and practice, and it contains easy windows and easy to learn and get used to After experiencing it, it is really something special ، great program.
Desvantagens
Salesforce has a rather high price, and we hope that its price will be reduced slightly, as it helps us a lot and is relied upon in various matters to carry out the functional process in the company and because it has facilitated the use of many of the features that it contains, which helped us a lot in the work of the organization and helped in its success and development.
- Setor: Serviços e tecnologia da informação
- Porte da empresa: 501–1.000 funcionários
- Usado Diariamente durante Mais de um ano
-
Fonte da avaliação
Classificação geral
- Relação qualidade/preço
- Praticidade
- Suporte ao cliente
- Probabilidade de recomendação 10.0 /10
Salesforce Service Cloud
Avaliado em 12/07/2023
It has improved our business in multiple ways.
It has improved our business in multiple ways.
Vantagens
It allows us as an organization to be more organized when it comes to tracking work orders, clients, and accounts. The system also allows us to see where certain people are lacking in keeping data real time.
Desvantagens
The one item that could use improvement is reporting and some status fields for events. If we could get a little more creativity with the reporting it would be extremely helpful. In addition, being able to update a native status field for Events would be beneficial for our tracking.
- Setor: Contabilidade
- Porte da empresa: Profissional autônomo
- Usado Diariamente durante Mais de um ano
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Fonte da avaliação
Classificação geral
- Relação qualidade/preço
- Praticidade
- Suporte ao cliente
- Probabilidade de recomendação 9.0 /10
Super software
Avaliado em 06/07/2023
I have had a very good experience using salesforce and I would recommend it to others.
I have had a very good experience using salesforce and I would recommend it to others.
Vantagens
I love that it is user friendly and easy to learn.
Desvantagens
Nothing it works well for what we needed it for.