Avaliações do JIRA Service Management
JIRA Service Management
Classificação geral
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Porte da empresa
Tempo utilizado
689 avaliações
- Setor: Bancos
- Porte da empresa: 501–1.000 funcionários
- Usado Semanal durante 6 a 12 meses
-
Fonte da avaliação
Classificação geral
- Relação qualidade/preço
- Praticidade
- Suporte ao cliente
- Probabilidade de recomendação 8.0 /10
Jira S Management
Avaliado em 16/10/2023
Essa ferramenta foi muito bem desenvolvida, muito prática e de fácil compreensão.
Essa ferramenta foi muito bem desenvolvida, muito prática e de fácil compreensão.
Vantagens
Praticidade, facilidade de acesso e rapidez
Desvantagens
Dos poucos meses que estou utilizando a ferramenta, não tenho nada para reclamar.
- Setor: Serviços e tecnologia da informação
- Porte da empresa: 501–1.000 funcionários
- Usado Diariamente durante 6 a 12 meses
-
Fonte da avaliação
Classificação geral
- Relação qualidade/preço
- Praticidade
- Suporte ao cliente
- Probabilidade de recomendação 10.0 /10
avaliação Jira
Avaliado em 31/05/2023
Vantagens
de fácil utilização e intuitivo as informações são claras
Desvantagens
não tenho contras, é ok para o meu dia a dia
- Setor: Telecomunicações
- Porte da empresa: 1.001–5.000 funcionários
- Usado Diariamente durante Mais de um ano
-
Fonte da avaliação
Classificação geral
- Praticidade
- Probabilidade de recomendação 9.0 /10
Avaliação Jira
Avaliado em 03/05/2023
Vantagens
A patricidade de gestão de tasks. A eficácia do monitoramento das atividades da equipe e a organização dos itens.
Desvantagens
O recurso de clonar uma task pode ser melhorado. Ao clonar uma task, precisamos atualizar a página e encontrar onde ela foi parar. Se ela já aparecesse na tela (sem precisar ficar buscando por ela) seria o ideal.
- Setor: Medicina alternativa
- Porte da empresa: 2–10 funcionários
- Usado Semanal durante Avaliação gratuita
-
Fonte da avaliação
Classificação geral
- Relação qualidade/preço
- Praticidade
- Suporte ao cliente
- Probabilidade de recomendação 10.0 /10
Resenha sobre o Jira -Excelente programa
Avaliado em 04/01/2024
O jira é um excelente produto, me ajuda muito no dia a dia.
O jira é um excelente produto, me ajuda muito no dia a dia.
Vantagens
O jira tem muitos recursos úteis no meu dia a dia, desde o compartilhamento de ideias a gestão de conhecimento, ele agrega muito em meu trabalho.
Desvantagens
Não tenho ressalvas negativas, apenas achei que poderia ser um pouco mais intuitivo.
- Setor: Software
- Porte da empresa: 1.001–5.000 funcionários
- Usado Diariamente durante Mais de dois anos
-
Fonte da avaliação
Classificação geral
- Relação qualidade/preço
- Praticidade
- Suporte ao cliente
- Probabilidade de recomendação 10.0 /10
prático e intuitivo
Avaliado em 06/04/2023
excelente.utilizo várias vezes ao dia, para diversos projetos.delegação, encerramento e monitorament...
excelente.utilizo várias vezes ao dia, para diversos projetos.delegação, encerramento e monitoramento super fácil
Vantagens
Utilizo para monitorar meus projetos e delegar tarefas para os demais setores.gosto da facilidade de uso e da forma de organização das minhas rotinas.
Desvantagens
não vejo contras, já estou habituada a ferramenta. já faz parte do meu dia a dia
- Setor: Ócio, viagens e turismo
- Porte da empresa: 2–10 funcionários
- Usado Mensal durante 6 a 12 meses
-
Fonte da avaliação
Classificação geral
- Relação qualidade/preço
- Praticidade
- Suporte ao cliente
- Probabilidade de recomendação 10.0 /10
Sistema que facilita e otimiza a gestão do trabalho
Avaliado em 11/04/2023
Vantagens
O software é extremamente fácil de se utilizar, ferramentas de gestão e resolução, utilizo muito também na abertura de chamados, vinculados ao sistema da CVC Corp empresa que utiliza em larga escala tal software.
Desvantagens
O tempo de resposta em relação a uma demanda foi um pouco longo, contudo era algo complexo, mas foi solucionado, baita recursos, recomendo muito.
- Setor: Serviços e tecnologia da informação
- Porte da empresa: 2–10 funcionários
- Usado Diariamente durante Mais de um ano
-
Fonte da avaliação
Classificação geral
- Relação qualidade/preço
- Praticidade
- Suporte ao cliente
- Probabilidade de recomendação 8.0 /10
Gerenciamento de tickets perfeito
Avaliado em 11/12/2022
Vantagens
Melhor gerenciamento de tickets entre as equipes. Integração perfeita com softwares de crash e mensageiros.
Desvantagens
Algumas funções são um pouco confusas. Criação de templates também poderia ser melhor.
- Setor: Serviços e tecnologia da informação
- Porte da empresa: 51–200 funcionários
- Usado Diariamente durante Mais de um ano
-
Fonte da avaliação
Classificação geral
- Praticidade
- Probabilidade de recomendação 7.0 /10
Boa ferramenta centralizadora porém com fluxo complexos demais
Avaliado em 26/09/2022
é muito intuitiva e bem utilizada no mercado
é muito intuitiva e bem utilizada no mercado
Vantagens
Ferramenta centralizadora muito prática para gerenciar entregas e tickets
Desvantagens
Lentidão e alguns fluxo são confusos as vezes é muito complicado alterar status de tarefas , precisa chamar o administrador da ferramenta
- Setor: Serviços e tecnologia da informação
- Porte da empresa: 201–500 funcionários
- Usado Semanal durante 6 a 12 meses
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Fonte da avaliação
Classificação geral
- Praticidade
- Probabilidade de recomendação 10.0 /10
Funcionalidades Jira
Avaliado em 23/09/2022
Vantagens
A facilidade em abrir chamados para outras áreas da empresa
Desvantagens
Até o momento sem contras sobre o software
- Setor: Serviços e tecnologia da informação
- Porte da empresa: 201–500 funcionários
- Usado Diariamente durante 6 a 12 meses
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Fonte da avaliação
Classificação geral
- Relação qualidade/preço
- Praticidade
- Suporte ao cliente
- Probabilidade de recomendação 10.0 /10
Atlassian Jira
Avaliado em 15/09/2022
Vantagens
Software muito fácil de utilizar e integra com as melhores ferramentas.
Desvantagens
A falta de possibilidade de alteração sobre o código front-end.
- Setor: Serviços e tecnologia da informação
- Porte da empresa: 2–10 funcionários
- Usado Diariamente durante Mais de dois anos
-
Fonte da avaliação
Classificação geral
- Relação qualidade/preço
- Praticidade
- Suporte ao cliente
- Probabilidade de recomendação 9.0 /10
Effortless Collaboration and Task Management: A Closer Look at JIRA Service Management
Avaliado em 13/06/2023
My overall experience with JIRA Service Management has been exceptional. The platform has revolution...
My overall experience with JIRA Service Management has been exceptional. The platform has revolutionized our incident management process and significantly improved collaboration among team members
Vantagens
One of the aspects I liked most about Jira Service Management was its exceptional incident resolution efficiency. The platform truly excels in streamlining the incident management process, enabling our team to respond swiftly and effectively to any issues that ariseWith Jira Service Management, we were able to create a centralized incident ticketing system that provided complete visibility into ongoing incidentsThe automation capabilities of Jira Service Management were a game-changer. We were able to set up predefined workflows and triggers, ensuring that incidents were routed to the appropriate teams and escalated as needed
Desvantagens
While Jira Service Management offers a plethora of robust features, one area that I felt could benefit from improvement was its reporting capabilities. Although the platform provides basic reporting functionalities, there are certain areas where additional enhancements would be valuable
- Setor: Seguros
- Porte da empresa: 501–1.000 funcionários
- Usado Diariamente durante Mais de dois anos
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Fonte da avaliação
Classificação geral
- Relação qualidade/preço
- Praticidade
- Suporte ao cliente
- Probabilidade de recomendação 9.0 /10
JIRA is the best overall Bug & Issue Project Management tool
Avaliado em 14/08/2023
Vantagens
- JIRA is very simple to setup & deploy for beginners & can also be used very effectively by advanced users- Has integrations with other tools- JIRA helps report, manage & track bugs, product features via tickets in 1 place- JIRA has history of tickets, work logs, etc that help document projects & promote overall accountability
Desvantagens
- JIRA can be expensive for small companies & small teams- JIRA needs licenses for users just to view the JIRA board & tickets
Alternativas consideradas
monday.comSoftware anterior
Google SheetsRazões para mudar para o JIRA Service Management
We chose JIRA as everyone were familiar with the tool & had prior experience with using it.- Setor: Biotecnologia
- Porte da empresa: 5.001–10.000 funcionários
- Usado Semanal durante Mais de um ano
-
Fonte da avaliação
Classificação geral
- Praticidade
- Probabilidade de recomendação 7.0 /10
Lots of features but can get overwhelming
Avaliado em 08/01/2024
Vantagens
The amount of features that JIRA has allows for our team to use it to track a multitude of ticket/project types.
Desvantagens
The number of features can be overwhelming and this platform is not the best organized. There is a lot going on with different boards, timelines, and tickets so it can be easy to lose track of everything and for things to be overlooked.
- Setor: Varejistas
- Porte da empresa: 501–1.000 funcionários
- Usado Diariamente durante Mais de dois anos
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Fonte da avaliação
Classificação geral
- Relação qualidade/preço
- Praticidade
- Suporte ao cliente
- Probabilidade de recomendação 8.0 /10
A fantastic ITSM offering
Avaliado em 14/08/2024
Vantagens
Cloud-based, extremely flexible, and a large marketplace of third-party applications and plug-ins allow for integration with and endless number of external applications.
Desvantagens
Cost. Compared to the other Atlassian products this is on the much more expensive side as you require more-and-more agents.
- Setor: Varejistas
- Porte da empresa: 201–500 funcionários
- Usado Diariamente durante Mais de dois anos
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Fonte da avaliação
Classificação geral
- Relação qualidade/preço
- Praticidade
- Suporte ao cliente
- Probabilidade de recomendação 10.0 /10
Very happy 2+ years use of JIRA.
Avaliado em 25/07/2023
Vantagens
Pretty much everything to do with ticket management and notifications from our internal 'customers'
Desvantagens
The search functionality could do with some work when looking for older tickets and the searching of 'similar requests'
Razões para mudar para o JIRA Service Management
More customization that some of the competitors but not so much so as to make it confusing to set up.- Setor: Varejistas
- Porte da empresa: 51–200 funcionários
- Usado Diariamente durante Mais de dois anos
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Fonte da avaliação
Classificação geral
- Relação qualidade/preço
- Praticidade
- Probabilidade de recomendação 7.0 /10
Jira Service Management a Powerful Ticket System
Avaliado em 23/06/2023
Overall when the software works it does the job, it's a bit of a nightmare to configure and the...
Overall when the software works it does the job, it's a bit of a nightmare to configure and the costings are not the cheapest but not as expensive as competitor products, i.e. zendesk, freshdesk etc.
Vantagens
Works very well as a ticket system, it's very customisable and uses JQL for custom queries if you're inclined towards detailed reporting. Third Party Addins available online in their marketplace and bountyful automation features.
Desvantagens
It's very difficult to setup requires alot of time and effort and the software is not userfriendly so if you're implenting for a team that isn't IT literate then perhaps include some extra training days.
Razões para escolher o JIRA Service Management
We outgrew spiceworks and required a real ticket systemSoftware anterior
Spiceworks Cloud Help DeskRazões para mudar para o JIRA Service Management
Functionality was near identical it came down to price and the fact we already used Jira for our Dev enviroment.- Setor: Entretenimento
- Porte da empresa: 1.001–5.000 funcionários
- Usado Diariamente durante Mais de dois anos
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Fonte da avaliação
Classificação geral
- Relação qualidade/preço
- Praticidade
- Suporte ao cliente
- Probabilidade de recomendação 10.0 /10
Great value
Avaliado em 04/08/2023
Great experience overall and integrates well with the Atlassian stack.
Great experience overall and integrates well with the Atlassian stack.
Vantagens
Jira Service Management is a great value for ITSM. It provides a portal for an unlimited customer base, and agent access based on Jira core. It's also very affordable compared to other similar products.
Desvantagens
The customer portal is great, but offers little out of box customization. To build an elaborate portal, you need to purchase some marketplace add-ons.
Alternativas consideradas
ServiceNowRazões para mudar para o JIRA Service Management
Much better affordability and user experience.- Setor: Software
- Porte da empresa: 11–50 funcionários
- Usado Semanal durante 6 a 12 meses
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Fonte da avaliação
Classificação geral
- Praticidade
- Probabilidade de recomendação 8.0 /10
Great if you use Jira
Avaliado em 07/11/2023
Vantagens
Jira Service desk is the help desk add on for Jira. It's great because it seamlessly integrates with Jira. If you're on Jira already it's a natural extension.
Desvantagens
It's not really viable as a stand alone product but as part of the Jira ecosystem it's a nice add on. Quite steep learning curve.
- Setor: Serviços financeiros
- Porte da empresa: 10.000+ funcionários
- Usado Diariamente durante Mais de um ano
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Fonte da avaliação
Classificação geral
- Relação qualidade/preço
- Praticidade
- Suporte ao cliente
- Probabilidade de recomendação 9.0 /10
Expert service management system
Avaliado em 30/04/2023
I mainly use it for task management on small projects, but I plan to gradually expand the scope of...
I mainly use it for task management on small projects, but I plan to gradually expand the scope of use as I get used to the operation and screen environment. Since it can be used in a wide range, it is recommended that I use it for task management and workflow for small-scale projects with a small number of people to get a feel for its operation. Sharing issues with project members in other companies or remote locations is possible. You can discuss and work on a common visualized platform, such as managing work progress and solving problems.
Vantagens
It is a slightly different tool from the so-called general ITSM system (or service). Operation and maintenance (though not limited to) tend to be individualized. Still, JIRA caters to tasks and support on a "role" basis, so sharing knowledge using OJT is possible, depending on ingenuity.
Desvantagens
It may be a problem due to the multifunction, but I think the problem is that the screen is a bit hard to see. (The problem may be solved by changing the layout of frequently used functions, but I haven't used it much yet, so I think it will be a problem that will be solved as I use it).
Alternativas consideradas
ManageEngine ServiceDesk PlusRazões para escolher o JIRA Service Management
Because we can search by tag, we can quickly find problems and solutions, success stories and reference examples. Since the SLA can be configured according to individual design, the achievement status can be confirmed in a report, and the current progress and what needs to be done can be shared immediately. Full-text search is possible with indexing, so this system has a sense of security, even if you think you missed it.Software anterior
ServiceNowRazões para mudar para o JIRA Service Management
Functionality that manages queries centrally. Improved working conditions enhance visualization and efficiency. Queries, support and information distribution are centralized, so there is no waste in work, and it is simple and clear what to do next so that I can do my job.- Setor: Software
- Porte da empresa: 2–10 funcionários
- Usado Diariamente durante Mais de dois anos
-
Fonte da avaliação
Classificação geral
- Relação qualidade/preço
- Praticidade
- Suporte ao cliente
- Probabilidade de recomendação 9.0 /10
Jira - An awsome tool
Avaliado em 07/09/2024
Overall a nice experience. It is a very easy tool to learn. It can be scaled up well. It is also...
Overall a nice experience. It is a very easy tool to learn. It can be scaled up well. It is also quote versatile in usage for Scrum Kanban etc.
Vantagens
It is very intuitive. Has got good features like tags , labels etc. which helps to categorize issues well. It helps in reporting as well.
Desvantagens
Poor help documents especially around JQL
- Setor: Formação profissional e coaching
- Porte da empresa: 51–200 funcionários
- Usado Diariamente durante Mais de dois anos
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Fonte da avaliação
Classificação geral
- Relação qualidade/preço
- Praticidade
- Suporte ao cliente
- Probabilidade de recomendação 8.0 /10
Simple Service Management
Avaliado em 23/09/2024
We have been using the JIRA service management for the last 4-5 years to manage our different...
We have been using the JIRA service management for the last 4-5 years to manage our different internal projects and other support requests. It made it really easy to manage those along with the implementation projects and integrate them with other tools with ease.
Vantagens
Ease of onboarding and managing different types of support projects
Desvantagens
We just love this piece of tech and there is nothing specific that we don't like.
- Setor: Software
- Porte da empresa: 1.001–5.000 funcionários
- Usado Diariamente durante Mais de um ano
-
Fonte da avaliação
Classificação geral
- Praticidade
- Probabilidade de recomendação 8.0 /10
One of the best choices for a customer service desk
Avaliado em 03/06/2024
Vantagens
Highly customisable service desk portal, from the fields to the UI. We can set up a new portal in minutes for every new project and easily tie the tickets to our internal Jira Software projects keeping internal and external discussions separate.
Desvantagens
SLA management should be made easier as well as the reporting options. Naturally the easy integration between the service desk and the software issue tracking system occurs if you are using Atlassian, good luck with other tools.
- Setor: Software
- Porte da empresa: 51–200 funcionários
- Usado Diariamente durante Mais de um ano
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Fonte da avaliação
Classificação geral
- Relação qualidade/preço
- Praticidade
- Suporte ao cliente
- Probabilidade de recomendação 8.0 /10
Excellent software for incident and ticket management
Avaliado em 19/08/2024
It is a intutive software that has made our incident and ticket management so easy
It is a intutive software that has made our incident and ticket management so easy
Vantagens
It has made the incident and ticket mangement so easy. Its jntegration witj Zendesk is so helpful
Desvantagens
The configuration takes a bit of time. If you have not used Jira earlier then learning takes a bit if time.
- Setor: Serviços e tecnologia da informação
- Porte da empresa: 5.001–10.000 funcionários
- Usado Diariamente durante Mais de um ano
-
Fonte da avaliação
Classificação geral
- Relação qualidade/preço
- Praticidade
- Suporte ao cliente
- Probabilidade de recomendação 10.0 /10
Jira service mamagent is useful for me
Avaliado em 01/04/2024
My total idea is the Best choice for ticket management
My total idea is the Best choice for ticket management
Vantagens
Usage and crearimg tickets are so easy and have good interface
Desvantagens
I do not have something bad for jira management
- Setor: Segurança de rede e informática
- Porte da empresa: 2–10 funcionários
- Usado Diariamente durante Mais de dois anos
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Fonte da avaliação
Classificação geral
- Relação qualidade/preço
- Praticidade
- Probabilidade de recomendação 8.0 /10
A Powerful Software for Efficient Software Development Management
Avaliado em 07/08/2023
JIRA is a highly powerful software that excels in managing software development projects. With its...
JIRA is a highly powerful software that excels in managing software development projects. With its robust features and functionalities, it offers a comprehensive solution for teams to track and organize their work. However, it can be overwhelming for users due to the extensive customization options available, which may lead to a learning curve and occasional complexity
Vantagens
- Powerful project tracking: it provides an extensive range of tools and features to effectively manage software development projects, including issue tracking, task assignment, and progress monitoring.- Customizability: The software allows for extensive customization, enabling teams to adapt it to their specific workflows and requirements.- Integration capabilities: it seamlessly integrates with various development tools and platforms, facilitating collaboration and enhancing productivity.- Reporting and analytics: it offers robust reporting and analytics features, providing valuable insights into team performance, project progress, and issue resolution.
Desvantagens
- Steep learning curve: Due to its vast customization options, JIRA can be initially overwhelming for new users, requiring time and effort to fully grasp its functionalities.- Complexity: The extensive features and configurations available in JIRA can sometimes make the software feel cumbersome, especially for smaller, less complex projects.