Drift

4,5 (198)
Escreva uma avaliação!
Bate-papo ao vivo e mensagens no aplicativo para vendas e marketing

Sobre o Drift

Drift é uma solução de gestão de e-mail, mensagens no aplicativo e bate-papo ao vivo baseada na nuvem, desenvolvida para equipes de vendas e marketing. O Drift oferece widgets personalizáveis de bate-papo ao vivo, acompanhamentos de e-mail para bate-papos abandonados, históricos de conversas, automação de campanhas de e-mail e um chatbot com tecnologia IA.

Quando um visitante inicia uma conversa, o Drift exibe em qual página ele está e, se o visitante inserir um endereço de e-mail, então o nome, localização, links de perfil social, empresa e informações de trabalho serão disponibilizados aos usuários ao longo da área lateral do perfil. As conversas podem ser transferidas entre agentes, sendo que os usuários são notificados automaticamente quando um bate-papo é atribuído a eles e os indicadores de digitação são exibidos quando um agente ou visitante está respondendo à conversa. Os usuários podem adicionar tags personalizadas aos bate-papos e filtrar conversas com base no status. As respostas salvas podem ser criadas para responder a consultas comuns e os usuários podem definir mensagens a serem exibidas fora do horário comercial.

As mensagens no aplicativo do Drift permitem segmentar os clientes com controles de página inteira e mensagens com barras deslizantes. Os grupos podem ser segmentados por URL, porcentagem de rolagem ou usando segmentos definidos. As mensagens não lidas no aplicativo também podem ser enviadas por e-mail após um período definido pelo usuário. O Net Promoter Score (NPS) pode ser medido por meio de pesquisas enviadas por e-mail ou mensagem no aplicativo. Os usuários podem criar campanhas de e-mail automatizadas com uma variedade de acionadores, para integração de clientes, prevenção de rotatividade e muito mais.


Imagens

Drift Software - 1
Drift Software - 2
Drift Software - 3
Drift Software - 4
Drift Software - 5
Drift Software - 6
Ver mais 7
Drift - Vídeo
Drift Software - 1
Drift Software - 2
Drift Software - 3
Drift Software - 4
Drift Software - 5
Drift Software - 6

Está em dúvida sobre o Drift? Compare com uma alternativa popular

Drift

4,5 (198)
VS.
Mais avaliado

Preço inicial

Nenhum preço encontrado
US$ 14,00
mês

Opções de preços

Versão gratuita
Versão de teste gratuita
Versão gratuita
Versão de teste gratuita

Recursos

152
159

Integrações

29
40

Praticidade

4,4 (198)
4,4 (2.151)

Relação qualidade/preço

4,1 (198)
4,5 (2.151)

Atendimento ao cliente

4,4 (198)
4,3 (2.151)
As barras de classificação verdes mostram o produto vencedor com base na nota média e no número de avaliações.

Alternativas

Zoho Desk

4,5
#1 alternativa ao Drift
O Zoho Desk é uma plataforma de suporte técnico baseada na nuvem, desenvolvida para ajudar empresas de todos os...

Pipedrive

4,5
#2 alternativa ao Drift
O Pipedrive é uma ferramenta de gestão do relacionamento com o cliente (CRM na sigla em inglês) e gestão de pipeline...

Zendesk Suite

4,4
#3 alternativa ao Drift
A solução de suporte técnico personalizável do Zendesk facilita as coisas para os clientes, prepara as equipes para o...

Zoho SalesIQ

4,5
#4 alternativa ao Drift
Uma ferramenta completa de engajamento do cliente com chat ao vivo, rastreamento de visitantes do site e recursos...

Avaliações

Classificação geral

4,5 /5
(198)
Relação qualidade/preço
4,1/5
Recursos
4,3/5
Praticidade
4,4/5
Suporte ao cliente
4,4/5

Já tem o Drift?

Ajude os compradores de software! As avaliações de programas ajudam outras pessoas a tomarem melhores decisões.

Exibindo 5 avaliações de 198
Ezra
Ezra
Classificação geral
  • Setor: Instituições religiosas
  • Porte da empresa: 2–10 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de dois anos
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Probabilidade de recomendação 9.0 /10

My leads increased

Avaliado em 28/07/2019

Overall, drift has ben able to get way for leads and conversions. This does create a huge impact in...

Overall, drift has ben able to get way for leads and conversions. This does create a huge impact in growing our organization alot more.

Vantagens

I like that i can access new conversations not only form my desktop but smartphones so i can communicate a much a possible with website visitors. And also the option for someone to put in the email and name without asking

Desvantagens

I do not like that the free version is limited as it pertains to automated messages. I guess thats similar for other chat apps.

Darien
Darien
Classificação geral
  • Setor: Instituições religiosas
  • Porte da empresa: 11–50 funcionários
  • Usado Outro durante 6 a 12 meses
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Praticidade
  • Probabilidade de recomendação 7.0 /10

Drift is a high quality chat platform with a significant load time

Avaliado em 02/03/2021

Drift has a lot of great features, and although it can be confusing at first, it is well worth the...

Drift has a lot of great features, and although it can be confusing at first, it is well worth the effort. My only complaint (and the only reason I wouldn't use it at this time) would be the significant increase in load time on my websites, which caused me to look elsewhere for a better solution.

Vantagens

I inherited drift from my predecessor, and immediately found it to be a very powerful and useful platform. It offered simple chat solutions, sent follow-up emails to people who didn't see your chat automatically, and provided numerous other useful features. It had a simple chat window that caught people's attention and generated chats, all of which we found very useful for our needs

Desvantagens

Drift has a couple key problems - one being the overly simplistic and confusing backend UI. For users, there were just so many options on the admin side of things, and using it, I immediately felt lost and confused. This likely would have been different if I'd been part of the team that set it up, but starting to use the platform required quite a learning curve to customize it to our needs.

Perhaps more significantly, I used Drift for a period of time while updating my companies website - and upon switching to Wordpress and using Drift, I started to notice a significant increase in load time - with lighthouse & gtmetrix revealing a significant load time (I believe it was over 1.3 seconds of load time) caused by Drift's code. Needless to say, load time is key in website conversions, so I switched away from the platform pretty quick after that.

Resposta do Drift

Darien,

Thanks very much for taking the time to share your experience with us. This feedback is really important to ensuring we can improve for our customers. I'd love the opportunity to introduce you to our produce team if you'd be open to chatting more. Feel free to contact me directly at [email protected].

All the best,

Julie Hogan, VP - Customer Experience

Olivier
Classificação geral
  • Setor: Serviços e tecnologia da informação
  • Porte da empresa: 11–50 funcionários
  • Usado Diariamente durante 1 a 5 meses
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 0.0 /10

Not a good way to do business

Avaliado em 18/11/2019

Just an awful approach to customer service and the worse experience with a vendor after 15 years in...

Just an awful approach to customer service and the worse experience with a vendor after 15 years in IT. We have lost a couple of months because of them, and we are now going with another solution, which is 7x cheaper plus delivers most of the features, if not the fanciest ones.

Vantagens

The advanced features are interesting but they lack some of the basics

Desvantagens

The main issue is not the software, but the way drift does business. I am taking the time to write this review because there should be consequences to a firm reputation when they are misleading people.

1. Drift refused any free trial and only accepted to provide a tech demo where we were told everything would be fine

2. After sign up, we got ZERO access to the implementation team, which service was included in the price, and support did not answer emails, refused to do anything but chat, could not provide any clear tech guidance. Really poor.

3. We were overcharged and had to send emails all over the organization to get that point resolved after weeks. I got other things to do.

4. During the implementation, it turned out that the critical feature we had been told was included (routing).... was only available if we agreed to pay 3x more than the cost we had been quoted. And Drift is expensive in the first place when compared to pretty much any other chat solution.

5. So after losing a month+ in the process, Drift accepted to cancel the subscription BUT still charged us and refused to refund the initial month

6. We are talking about small money here (1k or something), and Drift can keep the change if their team feels they need to.

Aaron J
Aaron J
Classificação geral
  • Porte da empresa: 11–50 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de um ano
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 9.0 /10

Great way to add essential chat functionality to your website

Avaliado em 11/12/2017

Great way to provide value to visitors and be able to clearly communicate.

Great way to provide value to visitors and be able to clearly communicate.

Vantagens

Drift is an easy way to bring chat to your site - especially when people are less and less willing to browse your site for answers and don't trust you'll ever respond to your "contact us" form. We've enjoyed using Drift and really like how seamlessly it integrates in with HubSpot.

Desvantagens

The only complaint I have about drift is some of the functionality that's behind a paywall. I understand they need to make money, but some functionality that seems like a basic requirement to me is behind a paywall and eliminates itself from the conversation of some smaller businesses that don't always have someone able to answer immediately at all times. That being said, even Drift's paywall is easily justifiable for the benefit it provides.

Andrey
Andrey
Classificação geral
  • Setor: Artigos esportivos
  • Porte da empresa: Profissional autônomo
  • Usado Diariamente durante Mais de um ano
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 10.0 /10

A modern way to connect with your customers

Avaliado em 30/09/2018

I still use Drift and will do further.

I still use Drift and will do further.

Vantagens

I implemented Drift in my website. The reason is not just I want to connect with my customers. but to show them that behind that e-commerce store there is a real person.
Nowadays, people loves connecting by others by typing what they need or what questions they have.
I use Drift app on my smartphone so I can answer fast to my customers.

Desvantagens

My suggestion is to offer an option to choice louder or another sound notification when there is a user on the other side. Very often I can't hear that someone has just sent me a question. And then I miss the opportunity to answer.

Exibindo 5 avaliações de 198 Leia todas as avaliações

Perguntas frequentes sobre o Drift

Abaixo estão algumas perguntas frequentes sobre o Drift.

O Drift oferece os seguintes planos de pagamento:

  • Modelo de preços: Versão gratuita, Assinatura
  • Avaliação gratuita: Disponível

Os clientes habituais do Drift são:

51–200, 201–500, 501–1.000, 1.001–5.000

O Drift está nos seguintes idiomas:

alemão, chinês, coreano, dinamarquês, espanhol, finlandês, francês, holandês, húngaro, inglês, italiano, japonês, norueguês, polonês, português, russo, sueco, tailandês, turco

O Drift é compatível com os seguintes dispositivos:

Android (celular), iPhone (celular)

O Drift se integra com os seguintes aplicativos:

Demandbase One, Drip, Front, Google Analytics 360, Google Calendar, Help Scout, Helpjuice, HipChat, HubSpot CRM, Mailchimp, Marketo Engage, Mautic, Microsoft 365, Microsoft Outlook, Poptin, Privy, Productboard, SMS Reviews, SalesLoft, Salesforce Marketing Cloud Account Engagement, Salesforce Sales Cloud, Segment, SendGrid, Shopify, Slack, Stripe, WordPress, Zapier, Zendesk Suite

O Drift oferece as seguintes opções de suporte:

Email/Help Desk, FAQs/Fórum, Base de conhecimento, Assistência 24/7, Bate-papo

Categorias relacionadas

Veja todas as categorias de software encontradas para Drift.