Sobre o TOPdesk

O TOPdesk é um software de gerenciamento de serviços alinhado à Biblioteca de Infraestrutura de Tecnologia da Informação (ITIL na sigla em inglês) com painéis de principais indicadores de desempenho (KPI na sigla em inglês) projetados para
suporte técnico de TI, gerenciamento de instalações e RH para ajudar nas comunicações. Com o objetivo de ajudar as empresas a aprimorar o gerenciamento de serviços, o TOPdesk fornece recursos como gerenciamento de alterações e lançamentos, gerenciamento de instalações, gerenciamento de ativos, gerenciamento de problemas e incidentes, um portal de autoatendimento, controle de operações, gerenciamento de conhecimento e muito mais.

O TOPdesk fornece módulos e ferramentas para gerenciamento de serviços de TI (ITSM na sigla em inglês) e gerenciamento de instalações auxiliado por computador (CAFM na sigla em inglês) para gerenciar funcionários e usuários, além de ativos e instalações. As ferramentas de ITSM podem ser usadas para automatizar processos, como geração de relatórios sobre tempos de resolução de incidentes, processamento de reclamações ou solicitações, gerenciamento e agendamento da carga de trabalho dos funcionários e muito mais. Clientes ou funcionários podem enviar problemas ou solicitações de TI através do portal de autoatendimento. O módulo de gerenciamento de incidentes permite que os técnicos abram cartões de incidentes, atribuam tarefas, acompanhem o progresso e notifiquem o solicitante quando o incidente for resolvido.

Nos módulos CAFM, os usuários podem executar tarefas relacionadas às instalações, como registrar e rastrear os ativos da empresa, enviar e processar ordens de serviço, planejar e agendar manutenção, registrar propriedades, supervisionar visitantes e gerenciar reservas. Para incentivar os clientes ou funcionários a serem mais autossuficientes, as empresas podem criar seu próprio portal de autoatendimento personalizado com uma base de conhecimento, loja virtual e central de serviços para permitir que os usuários pesquisem suas próprias soluções.

Preços a partir de:

US$ 66,00/mês

  • Versão gratuita
  • Teste Grátis
  • Assinatura

Consumidores típicos

  • Autônomos
  • Pequenas empresas (2-50)
  • Médias empresas (51-500)
  • Grandes empresas (500 ou mais)

Implantação

  • Baseado na nuvem
  • Instalação local

Mercados

Alemanha, Austrália, Brasil, Bélgica, Canadá e outros 24

Idiomas

alemão, dinamarquês, espanhol, finlandês, francês e outros 8

Preços a partir de:

US$ 66,00/mês

  • Versão gratuita
  • Teste Grátis
  • Assinatura

Imagens

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Recursos

Total de recursos do TOPdesk: 121

  • API
  • Acesso para Celular
  • Acompanhamento de atividades
  • Administração de chaveiros
  • Agendamento
  • Agendamento de manutenção
  • Agendamento de problemas
  • Alertas/Escalonamento
  • Alertas/notificações
  • Armazenamento de documentos
  • Arrastar e soltar
  • Atribuição de solicitações
  • Ações ativadas por eventos
  • Bate-papo ao vivo
  • Bate-papo em tempo real
  • Bate-papo/Mensagens instantâneas
  • CRM
  • Campos personalizáveis
  • Catalogação/Categorização
  • Catálogo de serviço
  • Comentários/notas
  • Comunicação multicanal
  • Configuração do fluxo de trabalho
  • Controle do processo de aprovação
  • Controle do progresso de tarefas
  • Controle e acesso remoto
  • Controles/permissões de acesso
  • Criação de painel
  • Código de barras/RFID
  • Ferramentas de colaboração
  • Fluxo de trabalho baseado em regras
  • Formulários personalizáveis
  • Geração de relatórios de incidentes
  • Gerenciamento de comentários
  • Gerenciamento de configuração
  • Gerenciamento de e-mails
  • Gerenciamento de tickets de suporte
  • Gestão da base de conhecimento
  • Gestão da disponibilidade
  • Gestão da manutenção
  • Gestão de ativos de TI
  • Gestão de ativos de instalações
  • Gestão de ativos fixos
  • Gestão de atribuições
  • Gestão de auditorias
  • Gestão de calendários
  • Gestão de calibração
  • Gestão de capacidades
  • Gestão de conformidade
  • Gestão de contratos e licenças
  • Gestão de edição
  • Gestão de estoques
  • Gestão de formulários
  • Gestão de fornecedores
  • Gestão de help desk
  • Gestão de incidentes
  • Gestão de incidentes de TI
  • Gestão de inspeções
  • Gestão de lançamento
  • Gestão de licenças
  • Gestão de mudanças
  • Gestão de pedidos de trabalho
  • Gestão de pesquisas/enquetes
  • Gestão de problemas
  • Gestão de projetos
  • Gestão de solicitações de atendimento
  • Gestão de tarefas
  • Gestão de tíquetes
  • Gestão de visitantes
  • Gestão do SLA (acordo do nível de serviço)
  • Gestão do ciclo de vida de recursos
  • Gestão do conhecimento
  • Gestão do fluxo de trabalho
  • Gestão preventiva
  • Gestão técnica
  • Histórico de atendimento
  • Imagem de marca personalizável
  • Importação/exportação de dados
  • Indicadores de desempenho
  • Integração de redes sociais
  • Integração do Active Directory
  • Integrações de terceiros
  • Leitura de código de barras/tíquetes
  • Lembretes
  • Logon único
  • Macros e modelos de respostas
  • Manutenção de equipamentos
  • Manutenção preditiva
  • Marcação
  • Mensagens de SMS
  • Modelos de e-mails
  • Modelos personalizáveis
  • Monitoramento
  • Notificações em tempo real
  • Painel
  • Painel de atividades
  • Para escolas
  • Permissões por função
  • Pesquisa de texto completo
  • Pesquisa e filtro
  • Portal de autoatendimento
  • Portal do cliente
  • Priorização
  • Problemas recorrentes
  • Questionários e feedback
  • Rastreamento de ativos de TI
  • Rastreamento de edição
  • Rastreamento de interações
  • Rastreamento de reclamações do cliente
  • Rastreamento de recursos
  • Rastreamento de tíquetes de suporte
  • Registro de auditoria
  • Relatórios agendados/automatizados
  • Relatórios e análise de dados
  • Relatórios e estatística
  • Relatórios personalizáveis
  • Roteamento automático
  • Roteamento de chamadas
  • Segurança de SSL
  • Várias localizações
  • Widgets

Alternativas

JIRA Service Management

4,5
#1 alternativa ao TOPdesk
O Jira Service Desk é um software de gestão de serviços que conecta a TI às empresas por meio de uma resolução rápida e...

ServiceNow

4,5
#2 alternativa ao TOPdesk
O ServiceNow é um provedor de plataforma como serviço de aplicativos de serviço de TI. A empresa fornece uma gama de...

Freshdesk

4,5
#3 alternativa ao TOPdesk
O Freshdesk é um sistema de atendimento ao cliente omnichannel baseado na nuvem para empresas de todos os tamanhos, com...

Zendesk Suite

4,4
#4 alternativa ao TOPdesk
O Zendesk é uma solução de gerenciamento de serviços de TI (ITSM, na sigla em inglês) baseada na nuvem criada com o...

Avaliações

Classificação geral

4,4 /5
(90)
Relação qualidade/preço
4,3/5
Recursos
4,3/5
Praticidade
4,4/5
Suporte ao cliente
4,6/5

Já tem o TOPdesk?

Ajude os compradores de software! As avaliações de programas ajudam outras pessoas a tomarem melhores decisões.

Exibindo 5 avaliações de 90
Dave
Classificação geral
  • Usado Diariamente durante Mais de um ano
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente

Service Management built from the ground up requires a solid software base - This is it !

Avaliado em 08/02/2018

Vantagens

The software is easy to use and is modular, which means that you can build your Service Management processes, as and when you require them, especially when you are building new ways of working into your business. If you simply want Incident and Problem Management without Asset Management / Configuration Management / Change Management etc etc, then you can simply use and pay for what you need and then build your software solution, as your Service Management processes mature. The software also gives the user community the opportunity to log requests & incidents via a self service portal which is useful if you want to capture all requests without providing constant 24 hour support. There is also a Knowledge Base which can help the user community to self help on common issues / queries. The software has evolved from a business who live and breathe service and understand customer requirements. The software is supported by consultants who not only understand their own business but take a great deal of time to understand your business - to the point were they feel part of your business. New features are available in stand alone mode when they are being Beta tested (TOPdesk Labs ) before they are released to their customers - They do not simply merge new features into their mainstream products. TOPdesk is a quality solution, supported by quality people and at a very affordable price.

Desvantagens

There are no real negatives with regards to the software. Sometimes creating the reports can be confusing but help is always at hand and once you have written a couple of bespoke queries, it becomes very easy with raw data exports available to create your own charts and report packs.

Resposta do TOPdesk

Thanks Dave for sharing this elaborate review. We really appreciate it!

Gábor
Classificação geral
  • Setor: Automotivo
  • Porte da empresa: 51–200 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de um ano
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 7.0 /10

Topdesk as a mid-tier ticketing tool

Avaliado em 28/10/2022

In my late company, we introduced Topdesk, an English-created sw. to have a ticketing tool, capable...

In my late company, we introduced Topdesk, an English-created sw. to have a ticketing tool, capable of sending mails to the customers mostly.It turned out, it has a "customer self-ticketing" site, that would cost extra fee, but we left that out.The layout was very simple to handle, like an HTML based simple thing, too simple a bit.The multi-level user handling for my colls were a good feature, yet creating customers and bulkily it, was not easy sometimes.When we had a ticket ping-pong or system-generated tons of tickets, turned out we bulkily can not move them, finished them, but could delete them.The whole user journey and experience, comparing it to the big JIRA, just felt simple, sometimes inconvenient.Visualization of the received and processed letters sometimes were "shifted" every logo were saved as an individual picture.Topdesk is rather kind of a new name in the world of ticketing tools, but it has a potential, what one of their late Scrum Master also confirmed.There was an option to create an answer/comment for yourself in the ticket, but not send it to the customer.Topdesk can offer you a simple, cost-efficient, on-demand ticketing tool. Wise to ask for a demo to help you decide, which is the best for your requirements.

Vantagens

Fast and simpleOn-demand version available, reducing TOCSeparated e-mail update sending and ticket commentingAbility to create private commentsReasonable price per "agent"Customizable fields even in the data management partDelegation, access management and multi-level are usefulCan connect an e-mail address for processingSimple text editing

Desvantagens

Simple layout, too simpleSome features are not available, like mass ticket movingAttachments and screenshots can not be embeddedMay charge you for additional featuresCodes, features coming from the centre3rd party tool integration would be a plusCustomer management could be betterRivals know more, not necessarily on a higher price

Resposta do TOPdesk

Hello Gábor,

Thank you for sharing your review! We're pleased to hear that you've found value in TOPdesk's features like speed, simplicity, and customizable fields. Your feedback contributes to our growth, and we're glad you've found TOPdesk useful for your needs.

Kind regards,

Team TOPdesk

Ron
Classificação geral
  • Setor: Serviços de Facilities
  • Porte da empresa: 201–500 funcionários
  • Usado Diariamente durante 6 a 12 meses
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 8.0 /10

Topdesk review

Avaliado em 12/12/2023

Overall I am very satisfied with the use of Topdesk. There is also internally satisfaction, and...

Overall I am very satisfied with the use of Topdesk. There is also internally satisfaction, and even more departements ate being connected.

Vantagens

Creating and following requests works great. Also the self service portal is very useful in the organisation to submit a request to the correct departement.

Desvantagens

Configurating the Self Service Portal could be more flexible. For example field becoming visible on other fields and the formatting of fields.

Resposta do TOPdesk

Hi Ron, thank you for your review! We're glad to hear that TOPdesk is beneficial for your organization and that the self-service portal is proving useful. We appreciate your feedback on making the portal more flexible - we're always looking for ways to improve. Thanks again for your input, and we look forward to continuing to serve your needs. Best, Team TOPdesk.

Rudy
Classificação geral
  • Setor: Hardware
  • Porte da empresa: 201–500 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de dois anos
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 10.0 /10

IT Services and Technical Support technician/Team leader

Avaliado em 31/07/2018

Its great for logging incidents and requests. The Self service portal is easy to use for customers,...

Its great for logging incidents and requests. The Self service portal is easy to use for customers, and can be used in any organizational process.
We have been using this product since 2008 and it has improved with each version. We hope to eventually move to the SAAS version.
The New Asset Management module has been a great innovation and is very simple to set up and configure.
Overall this product is easy to use and will support all processes that an organization may use.
This product is constantly under development and it's great that they actively encourage their customers to help in its development.
Customer support is second to none, and they are always polite and professional.

Vantagens

It's ease of use, not just for the customers, but for operators too.
Its easy to customize for your organization.
Constantly under development and they listen to the requests of their users.
The New Asset Management Module is easy to use and customize. This has been a great innovation and development.
Great customer support, which is really important.

Desvantagens

Its modular based and this can bump up the initial price if you require other modules.
The Actions and Events module needs a steep learning curve to learn and use properly, and can at times be very frustrating when triggers don't work properly.
The Forms module has been a great free addition, but it needs more work on to be fully functional, templates could have been provided.
Change Management module can be very daunting to use.

Resposta do TOPdesk

Thank you for sharing this experience as a long time customer! We look forward to many more years to come Rudy.

Martin
Classificação geral
  • Setor: Indústria farmacêutica
  • Porte da empresa: 201–500 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de um ano
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 10.0 /10

Top Marks

Avaliado em 01/03/2019

I was looking for a Helpdesk tool for my small, but growing company, branching across multi-sites...

I was looking for a Helpdesk tool for my small, but growing company, branching across multi-sites and countries and found a SaaS solution that I quickly realised will allow me to grow the system / teams and complexity as I need it to.
You can start with a really simple set-up but its complexity can grow to fit any company. This allows me to make changes as we grow without having to upgrade to other systems.
TOPdesk is modular which means you can start with some of the modules and then add them as your needs grow. It’s just a cost option and you’re ready to go.
When you purchase a product you want to be able to configure the system as your needs change and grow, with the training team on site to help your initial setup you go through some in-depth training allowing you to become the master of your system, with all the skills needed to make the changes yourself to the way you want it after the training team have left, no additional costs every time you need a change made.
TOPdesk support is second to none with timely solutions to your problems with most problems being resolved with first time fixes while on the phone.
Would I recommend TOPdesk to other companies? Yes without a doubt and if I was to move to another company who needed a helpdesk system the first team to call would be the TOPdesk team.

Vantagens

Topdesk can be as simple or as complex as you want / need it to be. It's ideal for small companies to large organisations, it will take it all in it's stride.

Desvantagens

I still find the idea of having to use third party software for complex reports. The reporting side is not its strong point.

Resposta do TOPdesk

Wow, thank you Martin for your top marks. We appreciate the feedback and compliments!

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Perguntas frequentes sobre o TOPdesk

Abaixo estão algumas perguntas frequentes sobre o TOPdesk.

O TOPdesk oferece os seguintes planos de pagamento:

Os clientes habituais do TOPdesk são:

2–10, 11–50, 51–200, 201–500, 501–1.000, 1.001–5.000

O TOPdesk está nos seguintes idiomas:

alemão, dinamarquês, espanhol, finlandês, francês, holandês, húngaro, inglês, italiano, norueguês, polonês, português, sueco

O TOPdesk é compatível com os seguintes dispositivos:

Android (celular), iPhone (celular), iPad (tablet)

O TOPdesk se integra com os seguintes aplicativos:

AFAS Software, AI Chatbot, Azure Active Directory, Azure DevOps Server, BeyondTrust Remote Support, Bird, BlueDolphin, Chatbot, Clicksign, D4Sign, Digital Signage, Dynatrace, Exact Online, Exact Synergy, FastPass SSPR, FlexWhere, Freshdesk, HubSpot CRM, Humble Online, IBI-aws, IDAAS Products, Insocial, Jira, Lansweeper, ManageEngine OpManager, Microsoft Intune, Microsoft Outlook, Microsoft Power BI, Microsoft Teams, N-central, NetCloud SASE, Office App, Okta, OneLogin, Outsmart, Qlik Sense, QlikView, Room Booking System, Saysimple, ServiceNow, SharePoint Azure AD Connect, Slack, SnapEngage, Snow License Manager, Splunk Enterprise, Stratusphere UX, TOPdesk, TeamViewer Remote, Tenjin, Testersuite, Trello, ValidSign, Versio.io, Virtual Agent, WISH, Workspace 365, Xelion, Zapier, Zendesk Suite, Zervicepoint, ZigiOps, iFinder, iLert, nps.today

O TOPdesk oferece as seguintes opções de suporte:

Email/Help Desk, FAQs/Fórum, Base de conhecimento, Suporte por telefone, Assistência 24/7, Bate-papo

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