LOCATE
Sobre o LOCATE
A solução baseada na nuvem da LOCATE traz os recursos avançados de estoque de um sistema de planejamento de recursos empresariais (ERP, na sigla em inglês) para o mercado intermediário por uma fração do custo.
O LOCATE Inventory é um sistema de gestão de estoque e fluxo de trabalho de nível empresarial para pequenas e médias empresas (PME), que oferece mais de 30 integrações nativas, recursos de manufatura terceirizada e ferramentas de contabilidade, além de geração de relatórios personalizáveis, funcionalidade móvel, impressão/e-mail automatizado, regras de preços flexíveis e muito mais.
O tipo de negócio do LOCATE, em geral, é uma empresa baseada em produtos com 10 a 100 funcionários. O LOCATE pode ser simplificado para funcionar em um único depósito processando alguns pedidos por dia ou em um negócio acelerado com vários locais de depósito, processando centenas ou milhares de pedidos para seus distribuidores, bem como clientes de varejo online. À medida que os negócios crescem, o banco de dados cresce e a solução de estoque também. Sem restrições para a quantidade de dados que são coletados ao longo do caminho.
LOCATE permite aproveitar o poder dos dados de estoque, da priorização de pedidos, das atribuições de trabalho e de um mecanismo de regras eficaz, que trabalham juntos para gerar os melhores planos de fluxo de trabalho para o pipeline atual.
O aplicativo móvel do LOCATE facilita todas as operações do depósito para trazer precisão e eficiência ao processo de atendimento. O aplicativo é executado em praticamente qualquer dispositivo Android ou iOS, aproveitando a velocidade e a conveniência da leitura de código de barras no depósito por uma fração do custo. O LOCATE Warehouse está incluído na assinatura sem custo adicional.
Os recursos dinâmicos de compra do LOCATE incluem manufatura terceirizada, suporte a operador logístico (3PL, na sigla em inglês) e fluxos de trabalho de dropshipping. Recursos avançados de conciliação, como custo de importação (por quantidade, custo, volume, peso ou até fatores personalizados), garantem a avaliação correta dos ativos.
Os recursos de vendas permitem que os usuários gerenciem cotações, reservas de estoque, preços personalizados e margens. O LOCATE Inventory também fornece aos usuários visibilidade em tempo real do atendimento de pedidos com tecnologia de rastreamento de dados e operações.
A extensa biblioteca com mais de 130 relatórios de estoque já está incluída no LOCATE, com mais informações adicionadas regularmente. Relatórios automatizados podem ser impressos ou enviados por e-mail em pontos específicos do fluxo de trabalho para aumentar a eficiência do depósito. O acesso às trilhas de auditoria do LOCATE, ao livro razão de estoque e ao livro razão contábil permite uma análise detalhada a qualquer momento.
Imagens
Está em dúvida sobre o LOCATE?
Compare com uma alternativa popular
Preço inicial
Opções de preços
Recursos
Integrações
Praticidade
Relação qualidade/preço
Atendimento ao cliente
Alternativas
NetSuite
Dynamics 365
QuickBooks Enterprise
ERPAG
Avaliações
Já tem o LOCATE?
Ajude os compradores de software! As avaliações de programas ajudam outras pessoas a tomarem melhores decisões.
- Setor: Transporte rodoviário e ferroviário
- Porte da empresa: 51–200 funcionários
- Usado Diariamente durante Mais de um ano
-
Fonte da avaliação
Classificação geral
- Relação qualidade/preço
- Praticidade
- Suporte ao cliente
- Probabilidade de recomendação 10.0 /10
LOCATE has allowed our company to grow!
Avaliado em 07/02/2020
It has been great. When we first implemented, the person that was scheduled to come onsite and...
It has been great. When we first implemented, the person that was scheduled to come onsite and assist ended up not being able to make it (for a very good reason). We got a new person, and it was his first implementation. He did a great job, and after he left our team met every morning for a month. We made a huge list of all our questions/problems and just worked on it daily. It took us about 2-3 months to really get "comfortable" with LOCATE and really understand how it works, how changing certain things effects change in other areas, etc... Even if you don't use LOCATE, make sure to put a great team around your implementation and just keep learning it day in and day out.
I've already recommended LOCATE to two other clients, and will continue to do so. They care about their clients, and keep improving their software. We receive great communication from them, and their tech support is top notch.
Vantagens
LOCATE really got us out of a jam. Our company is on QBO, and we sell direct to customers, eBay, Amazon, and our website. Our company was using spreadsheets and manually keeping track of inventory. We had over 50 people that needed access to the system, and needed everything from purchasing, quoting, ordering, production, shipping, and more. I like the fact that it is SaaS, and they have integration with all the tools we need. The barcoding on BIN locations and the paperwork it generates has been a godsend. We had a ton of miss-ships, which upset customers and cost us a lot of money. That problem is virtually gone, and it is human error that trips us up now. We now have historical data, margin reports, sales reports, and a ton more that I use *daily* as a CEO. Our team also has a ton of automated, custom reports they receive every morning as well. We are now using data and analytics to help drive our company forward.
Desvantagens
I dinged them 1 start on "Features", only because this is software and this is never really "done". They have a lot of clients that do business in a lot of different ways. You are also going to have to change some of your processes as a business to fit into LOCATE (This is true with any software you use for inventory management & order processing). If they are weak anywhere, I would say the accounting expertise that LOCATE provided us may need another person, but that was a year ago we implemented so maybe they did that. At the end of the day, it really isn't their job to help our accounting team, but it is something to ask them when evaluating their product.
- Setor: Bens de consumo
- Porte da empresa: 2–10 funcionários
- Usado Diariamente durante Mais de um ano
-
Fonte da avaliação
Classificação geral
- Relação qualidade/preço
- Praticidade
- Suporte ao cliente
- Probabilidade de recomendação 10.0 /10
Fabulous Software- Miss it
Avaliado em 19/03/2024
Vantagens
The software was highly efficient, easy to use and synced very nicely with QBO. Most of all they could handle our order volume of 30k orders per month easily.
Desvantagens
The second chart of accounts threw me off a bit and it was sometimes difficult to reconcile with QBO.
- Setor: Vinhos e licores
- Porte da empresa: 11–50 funcionários
- Usado Diariamente durante 6 a 12 meses
-
Fonte da avaliação
Classificação geral
- Relação qualidade/preço
- Praticidade
- Suporte ao cliente
- Probabilidade de recomendação 8.0 /10
Mano's Wine
Avaliado em 07/02/2020
Vantagens
The customer support we have received has been the best software customer support experience I have ever had.
Desvantagens
Some of the features and functionalities are still too limited. For example, sales orders can't be edited in an issued status. This is inconvenient when a partial order goes out and you need to adjust the remaining order. There are little areas such as this that have given us constant headaches, but you are able to work around them. Another constant issue is you cannot receive inventory into a previous date. If you received goods on January 31st but didn't get the receiving paperwork until February 1st, you will have to receive the inventory into Locate on February 1st and then make a separate journal entry to move the receipt back into January where it should be.
Razões para escolher o LOCATE
Limited functionalityRazões para mudar para o LOCATE
Cheaper Price- Setor: Roupa e moda
- Porte da empresa: 2–10 funcionários
- Usado Diariamente durante 6 a 12 meses
-
Fonte da avaliação
Classificação geral
- Relação qualidade/preço
- Praticidade
- Suporte ao cliente
- Probabilidade de recomendação 10.0 /10
Best option for small to medium businesses focused on growth
Avaliado em 07/02/2020
VERY happy with it.
We feel like this is a platform that will grow with us. Locate is radically...
VERY happy with it.
We feel like this is a platform that will grow with us. Locate is radically different - better, IMO - from any other inventory/order management platform in it's class and a great value for the money.
Vantagens
Our team got up and running with Locate very quickly, just before Q4 (in other words, a very busy and critical time). It's visually appealing, easy to navigate, and very effective. Love the open API which allows us to connect with the other platforms we use. Locate is continually rolling out improvements and additional capabilities, their customer service is responsive, pleasant and truly helpful. In all these ways, Locate is unlike any other inventory/order management platform we used or looked at. Highly recommend.
Desvantagens
While there are a lot of reports, not many apply to us. Locate will build custom reports to your specs - which is great - but we wish there were self-serve options. We'd also love dashboards that gave a macro view of the company's or category's status.
- Setor: Saúde, bem-estar e condicionamento físico
- Porte da empresa: 11–50 funcionários
- Usado Diariamente durante 1 a 5 meses
-
Fonte da avaliação
Classificação geral
- Relação qualidade/preço
- Praticidade
- Suporte ao cliente
- Probabilidade de recomendação 10.0 /10
Moving from a complex system of spreadsheets to a WMS
Avaliado em 07/02/2020
3 months in we are still learning. We are slowly getting a handle of the massive amount of data we...
3 months in we are still learning. We are slowly getting a handle of the massive amount of data we now have with Locate and are working to pick through the reports to get the information we would like to utilize.
Vantagens
Inventory tracking has been a battle. We need to lot / expiration track all of our products from the moment they enter our warehouse. We can accurately see the steps we take on every order retail & wholesale. Support is always available, we kept them busy for quite a while after implementation.
Updates - I have never been excited to get software updates for a product I manage, normally they are just aesthetics or features that just don't apply to your use. For the few updates we have been apart of we have found many of the changes to be useful. The latest update looks to be directly addressing a request we made for advanced functionality with Shopify.
Desvantagens
Implementation was a whirlwind, not that this is not unique to Locate. Quite a bit to absorb in a very short timeframe for everyone involved.
Alternativas consideradas
QuickBooks EnterpriseRazões para mudar para o LOCATE
1 call with [SENSITIVE CONTENT HIDDEN]I spent a massive amount of time trying to find a solution that would work with our quickbooks without swamping it with retail order information. All the normal add-in programs would have overwhelmed our quickbooks database with information. We were going to need to move to QB Enterprise just to handle the data. So the added cost of QB Enterprise plus the inventory software solution would have made any of them extremely expensive. We were at the point of looking at going to a ERP and getting away from quickbooks when we found Locate. I feel confident we made the right solution going forward.Perguntas frequentes sobre o LOCATE
Abaixo estão algumas perguntas frequentes sobre o LOCATE.P: Que tipo de planos o LOCATE oferece?
O LOCATE oferece os seguintes planos de pagamento:
- A partir de: US$ 100,00/mês
- Modelo de preços: Assinatura
- Avaliação gratuita: Não disponível
P: Quem costuma usar o LOCATE?
Os clientes habituais do LOCATE são:
2–10, 11–50, 51–200, 201–500, 501–1.000, 1.001–5.000
P: Em que idioma o LOCATE está?
O LOCATE está nos seguintes idiomas:
inglês
P: O LOCATE é compatível com dispositivos móveis?
O LOCATE é compatível com os seguintes dispositivos:
Android (celular), iPhone (celular), iPad (tablet)
P: O LOCATE se integra com quais outros aplicativos?
O LOCATE se integra com os seguintes aplicativos:
Adobe Commerce, Amazon S3, BigCommerce, Dropbox Business, Duoplane, Endicia, FedEx Ship Manager, Freightview, Freshdesk, Gmail, Jaspersoft, Online Auction System, PayPal, QuickBooks Online, QuickBooks Online Advanced, Rithum, SPS Commerce, Sellbrite, ShipStation, Shippo, Shopify, Square Point of Sale, Squarespace, Stripe, TaxJar, Volusion, WooCommerce, Xero, Zapier, authorize.net
P: Que nível de suporte o LOCATE oferece?
O LOCATE oferece as seguintes opções de suporte:
Email/Help Desk, Base de conhecimento, Suporte por telefone, Assistência 24/7, Bate-papo
Categorias relacionadas
Veja todas as categorias de software encontradas para LOCATE.