Help Scout

4,6 (214)
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Suporte técnico na Internet, criado para melhorar a experiência do cliente

Sobre o Help Scout

O Help Scout é um software de atendimento ao cliente e suporte técnico para empresas de todos os tamanhos. Os usuários podem atuar sem dificuldades nos diversos departamentos ou gerenciar vários produtos/marcas usando uma única conta. O Help Scout ajuda a eliminar tarefas repetidas dos fluxos de trabalho, oferecendo um sistema de automação simples baseado na lógica condicional se/então. Os recursos de colaboração mantêm todos a par dos assuntos.

Com o recurso de detecção de colisão, os usuários podem ver quem está visualizando ou respondendo em tempo real, além das notas e menções com @, que permitem que os usuários colaborem de forma privada. Os usuários podem usar a marcação para categorizar conversas ou acionar automações, além de usar as respostas salvas para, com dois cliques, obter acesso às respostas mais comuns. Com o Help Scout os usuários automatizam todas as ações, enviam respostas em massa e criam pastas personalizadas.

Com os relatórios e análises oferecidos, é possível medir o desempenho da equipe, identificar tendências para evitar problemas e monitorar a satisfação do cliente, tudo isso sem abrir uma planilha do Excel. O Help Scout se integra facilmente a serviços como Olark e Snap Engage, para que todos os chats sejam armazenados automaticamente no perfil do cliente. O serviço já oferece compatibilidade com 50 serviços de correio de voz.


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Help Scout

4,6 (214)
VS.
Mais avaliado

Preço inicial

US$ 20,00
mês
US$ 7,75
mês

Opções de preços

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Versão de teste gratuita
Versão gratuita
Versão de teste gratuita

Recursos

74
160

Integrações

79
20

Praticidade

4,7 (214)
4,0 (14.226)

Relação qualidade/preço

4,4 (214)
4,3 (14.226)

Atendimento ao cliente

4,7 (214)
4,2 (14.226)
As barras de classificação verdes mostram o produto vencedor com base na nota média e no número de avaliações.

Alternativas

Jira

4,4
#1 alternativa ao Help Scout
O JIRA é o rastreador para equipes que planejam e criam produtos incríveis. Milhões de pessoas usam o JIRA para...

Crisp

4,5
#2 alternativa ao Help Scout
O Crisp é uma plataforma de cliente multicanal tudo-em-um para interagir com os clientes via bate-papo ao vivo, e-mail,...

Gmail

4,8
#3 alternativa ao Help Scout
O Gmail é um serviço de e-mail gratuito que recebe suporte de publicidade, oferecido como parte do G Suite do Google,...

Intercom

4,5
#4 alternativa ao Help Scout
Ajude seus clientes com suporte em tempo real, uma central de ajuda integrada e bots para autoatendimento rápido.

Avaliações

Classificação geral

4,6 /5
(214)
Relação qualidade/preço
4,4/5
Recursos
4,3/5
Praticidade
4,7/5
Suporte ao cliente
4,7/5

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Exibindo 5 avaliações de 214
Andrea
Andrea
Classificação geral
  • Setor: Serviços e tecnologia da informação
  • Porte da empresa: Profissional autônomo
  • Usado Diariamente durante Mais de dois anos
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 10.0 /10

Simply the best customer support system

Avaliado em 12/04/2020

The product is very well designed, easy and natural to use. On top of that, their support is...

The product is very well designed, easy and natural to use. On top of that, their support is excellent and they reply very quickly.

Vantagens

I like how transparent the experience is for the user and how easy it is to set up and use. I like the integration with the KB system to quickly insert a reference to the article.

Desvantagens

Difficult to tell. I'm really enjoying everything on it, especially now that they added the live chat so I can stop using other software for that.
Maybe I'd love a more advanced system to manage the custom replies.
I'd appreciate if there's a better way to manage formatting inside the editor for the KB.

Shaun
Classificação geral
  • Setor: Software
  • Porte da empresa: 51–200 funcionários
  • Usado Diariamente durante 6 a 12 meses
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 10.0 /10

Stellar Support Tool for SaaS companies

Avaliado em 13/07/2019

We support a B2B SaaS platform in the Marketing Automation space and provide email support. Help...

We support a B2B SaaS platform in the Marketing Automation space and provide email support. Help Scout executes very well against the challenges that we have.

Vantagens

Help Scout is purpose-built for Support teams which is fantastic. The features, UI, and reporting align closely with how we run our support team which makes things a lot easier.

We're big on automation and building on top of our tools and have been very impressed both with the workflow capabilities as well as the API endpoints and integrations that are possible.

The team behind Help Scout does a terrific job of supporting us, they have been extremely responsive, down to earth, and accurate in their replies.

Desvantagens

To deliver a really good and consistent experience, the support channels of email, chat, and phone are very discrete and can't be blended as easily together as say a tool like Intercom (where we were coming from).

While a short-term pain for us, I think delivering better in each of the channels ultimately made us a more mature team in the end.

Dean
Classificação geral
  • Setor: Serviços e tecnologia da informação
  • Porte da empresa: 11–50 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de dois anos
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 5.0 /10

Pretty convenient and easy to use, but lacking in features…

Avaliado em 02/02/2023

It was ok day to day, but we had to rely on other tools too often to get the job done.

It was ok day to day, but we had to rely on other tools too often to get the job done.

Vantagens

Super easy to pick up and use and their support was great. They always responded promptly and did their best.

Desvantagens

Compared to other products, it lacks a lot of features and some of what it does have is too simplified.

Sara
Classificação geral
  • Setor: Gestão de organizações sem fins lucrativos
  • Porte da empresa: 51–200 funcionários
  • Usado Diariamente durante 1 a 5 meses
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 8.0 /10

Help Scout helps out

Avaliado em 25/11/2020

Help Scout helps out in a pinch. I definitely recommend any company or business that has a customer...

Help Scout helps out in a pinch. I definitely recommend any company or business that has a customer support component to it to use their software and platform to start.

Vantagens

When I used to work at ActBlue as a support associate, I really liked Help Scout's ticketing system. It was straightforward and less confusing than Intercom. Escalating and de-escalating issues was pretty easy. Help Scout is a huge help for customer service, people oriented folks like me.

Desvantagens

This is just a theory but I feel like Help Scout works better with certain email addresses than others. For people who have older emails such as hotmail, aol, or yahoo - their messages don't come across so clearly, which makes helping our customers and clients a real challenge.

Sam
Sam
Classificação geral
  • Setor: Logística e cadeia de fornecimento
  • Porte da empresa: 11–50 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de dois anos
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 5.0 /10

Expensive, but good. There are alternatives if you're willing to sacrifice plug and play.

Avaliado em 05/05/2022

The alternatives to Help Scout are far and wide, but my recommendation for an option would be Free...

The alternatives to Help Scout are far and wide, but my recommendation for an option would be Free Scout. It is an open-source alternative to Help Scout that acts almost the same way.

You need to know how to deploy the self-hosted service, or you can find companies willing to manage it for you. The downside is the setup takes a while, but the positive is that the cost is a small fraction of the amount we were paying to Help Scout.

Vantagens

HelpScout was the first shared emailing system we implemented that worked flawlessly with our setup. It rivals all other methods that focus on a ticket number approach but makes the communication process simple for users to grasp and professional yet informal.

The best part of Help Scout for us was the shared inbox aspect and the ability to collaborate with others easily.

Desvantagens

Help Scout is expensive. In my opinion, it is overpriced. They started at a great introductory rate and grandfathered those rates for early-stage users. I heard from many users when they increased their rates, all of whom got a personalized message from the [SENSITIVE CONTENT], promising our rates would stay the same.

Months later, they recanted on their promise and hiked our rates. It was not a great feeling being lied to, and my love for the company quickly disappeared.

Other shared email services can replace Help Scout, but this is your best bet if you're looking for a simple approach and are not worried about the price tag.

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Perguntas frequentes sobre o Help Scout

Abaixo estão algumas perguntas frequentes sobre o Help Scout.

O Help Scout oferece os seguintes planos de pagamento:

  • A partir de: US$ 20,00/mês
  • Modelo de preços: Assinatura
  • Avaliação gratuita: Disponível

Os clientes habituais do Help Scout são:

11–50, 51–200, 201–500

O Help Scout está nos seguintes idiomas:

inglês

O Help Scout é compatível com os seguintes dispositivos:

Android (celular), iPhone (celular), iPad (tablet)

O Help Scout se integra com os seguintes aplicativos:

ActiveCampaign, Aircall, AppFollow, Asana, BriteVerify, Bronto Marketing Platform, Campaign Monitor by Marigold, Campfire, Capsule, Census, ChannelReply, ChargeDesk, Chatra, Churn Buster, CircleLoop, Clockify, CloudTalk, Constant Contact, Cyfe, Databox, Fivetran, Fleep, FormKeep, FreshBooks, FullContact, FullStory, Geckoboard, Gmail, Google Apps for Work, Google Workspace, Gravity Forms, Help Desk Migration, Heymarket, Highrise, Hively, HubSpot CRM, Infusionsoft CRM Singapore, Intercom, Jira, JustCall, Kissmetrics, Klaus, Klaviyo, LemonStand, LiquidPlanner, Mailchimp, Mixpanel, MySQL, Nicereply, Olark, OnePageCRM, Paperform, Pipedrive, Plecto, Process Street, Pushover, Salesforce Starter, SalesforceIQ, Salesmachine, Savio, Segment, Shopify, Slack, Smooch, SnapEngage, SurveyMonkey, Talkdesk, Textline, Transifex, Trello, Userlike, Weglot, WooCommerce, WordPress, Wufoo, Zapier, Zengine, elevio, iorad

O Help Scout oferece as seguintes opções de suporte:

Email/Help Desk, Base de conhecimento, Bate-papo

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