
Jobber
Sobre o Jobber
O Jobber é uma solução de gestão de trabalho de campo baseada na nuvem desenvolvida para pequenas e médias empresas. Desenvolvido e construído para aprendizado rápido e facilidade de uso, o Jobber possui todas as ferramentas e recursos flexíveis necessários para a realização do trabalho.
O Jobber foi desenvolvido para empresas nos setores de trabalho de campo, como encanamento, paisagismo e cuidados com o gramado, serviços de limpeza, conserto de computadores, sistemas de climatização, eletricistas, controle de pragas, prestadores de serviços de manutenção, limpeza de carpetes e muito mais.
O Jobber é compatível com uma ampla variedade de fluxos de trabalho agendados e não agendados, com recursos de contrato únicos e recorrentes. A grade de agendamento e a visualização do mapa do Jobber asseguram que as equipes sejam totalmente alocadas e encaminhadas com eficiência.
O sistema de faturamento do Jobber é totalmente integrado à plataforma de agendamento, gerando faturas de um ou mais serviços com apenas um clique, com rastreamento e geração de relatórios, para assegurar que uma empresa sempre receba o pagamento. Muitos usuários do Jobber eliminam o custo adicional de um sistema de contabilidade terceirizado.
Os gerentes de trabalho de campo podem acompanhar os detalhes exclusivos do cliente e do serviço diretamente no Jobber. De campos e formulários de serviço personalizados à adição de notas e anexos, as equipes estarão preparadas para o serviço. Os funcionários podem acessar as informações necessárias quando necessário, diretamente do campo, e os gerentes terão um registro claro de cada cliente e visita.
Fácil de usar a partir de qualquer dispositivo, os recursos de agendamento, cotação e faturamento ajudam as empresas a se organizarem e se concentrarem em fazer um bom trabalho. Com adições e melhorias feitas quase diariamente, o Jobber é um sistema empresarial baseado na nuvem desenvolvido de maneira ativa e vigorosa para empresas de trabalho de campo.
Imagens





Está em dúvida sobre o Jobber?
Compare com uma alternativa popular
Preço inicial
Opções de preços
Recursos
Integrações
Praticidade
Relação qualidade/preço
Atendimento ao cliente
Alternativas
Zoho CRM

Google Workspace

Google Meet

Microsoft 365

Avaliações
Já tem o Jobber?
Ajude os compradores de software! As avaliações de programas ajudam outras pessoas a tomarem melhores decisões.

- Setor: Construção
- Porte da empresa: 2–10 funcionários
- Usado Diariamente durante Mais de um ano
-
Fonte da avaliação
Classificação geral
- Relação qualidade/preço
- Praticidade
- Suporte ao cliente
- Probabilidade de recomendação 10.0 /10
Game changer for Trades businesses
Avaliado em 12/12/2019
Support and product development are outstanding, other than dual property owners pretty much every...
Support and product development are outstanding, other than dual property owners pretty much every issue or 'complaint' I've ever had have been addressed via updates, or with simple education. My Jobber mantra is '... it's probably right in front of me...', and odds are if I need a feature, it likely is in fact already there.
In summary, I have stopped recommending Jobber to any of my local competitors, as it has literally become my single most valuable business tool.
Vantagens
The user experience is second to none, both Client and User. We continually sell jobs away from competitors due to the ease of quote approval alone, and overall convenience and professional appearance are again best-in-class
Desvantagens
Would LOVE to have the ability to list [2] property owners' names, first & last, when different. In our [SF Bay Area] more often than not we have homeowner-partners with separate last names, and both want to be included on all paperwork... honestly that's the ONLY complaint I can come up with after two years of daily use!
Resposta do Jobber Software
Thanks for the review, Eric! So glad to hear things are going well and that overall you're enjoying and getting value from Jobber. We've made a note to our Product Team about your request around having multiple pieces of contact info per client as that value with multiple property owners/managers is totally understandable. It's certainly not off the table for future updates. Cheers!
- Setor: Manutenção predial
- Porte da empresa: Profissional autônomo
- Usado Diariamente durante 6 a 12 meses
-
Fonte da avaliação
Classificação geral
- Relação qualidade/preço
- Praticidade
- Suporte ao cliente
- Probabilidade de recomendação 7.0 /10
Overall a great program
Avaliado em 19/05/2020
Ease of use and quickly putting in jobs. Could do a lot better if their software handled client...
Ease of use and quickly putting in jobs. Could do a lot better if their software handled client credit on account and texting freestyle and dropped their monthly payment to more reasonable price for small business to use.
Vantagens
Great look and ease of use. Works on all devices.
Desvantagens
Compared to other programs like this, The cost for options is quite high. They are pushing more to have credit cards processed through them and have done away with paypal payments. There is only texting of canned messages. My biggest issue. Over all though the $130.00 a month for half way decent options is to high. If you pay a full year in advance then that price goes to 99.00 a month. So charging you 30 more paying by the month is another down fall for this software. To pay in advance for small business it penalizes them. Another downfall is how it handles your clients that over pay or pay in advance by applying credit to their account. I does not handle this very well at all!
Resposta do Jobber Software
Hi Joel, thank you for your review and this feedback. We'd like to make sure you're getting the most value of your plan so it's more than worth your monthly investment. Please reach out to our Success Team via phone (1-888-721-1115), chat, or email ([email protected]), and we'll do our best to make sure you're getting the most value out of Jobber. We'd also like to collect some additional feedback around what could be more helpful for your business, and do our best to potentially offer some alternative workflows that work best for you and your team. Thank you again for your feedback!
- Setor: Construção
- Porte da empresa: 11–50 funcionários
- Usado Diariamente durante 6 a 12 meses
-
Fonte da avaliação
Classificação geral
- Relação qualidade/preço
- Praticidade
- Suporte ao cliente
- Probabilidade de recomendação 0.0 /10
jobber crashes and looses your info
Avaliado em 26/10/2023
not happy I will go back to zoho
not happy I will go back to zoho
Vantagens
nothing is good about jobber from the crashing software to their smug customer service, I'm not a fan, am very disappointed
Desvantagens
crashes, smug customer service, I'm very disappointed in their process
Resposta do Jobber Software
Hey Mike,
It sounds like we may have missed the mark on this one. We are sorry to hear that you have not had the best experience with the mobile app or our Support Team. We are interested in hearing more about how this affected you, so one of my Representatives will be reaching out. Thank you for taking the time to leave a review.
- Setor: Construção
- Porte da empresa: 2–10 funcionários
- Usado Diariamente durante Mais de dois anos
-
Fonte da avaliação
Classificação geral
- Relação qualidade/preço
- Praticidade
- Suporte ao cliente
- Probabilidade de recomendação 9.0 /10
A CRM built for the needs of home services!
Avaliado em 22/07/2022
Overall Jobber is very good. The customer support is friendly and knowledgeable but obviously lack...
Overall Jobber is very good. The customer support is friendly and knowledgeable but obviously lack any real input from customers to the devs.
For the most part, they have wrapped up almost everything, but there are a few rough edges that need to be addressed. That said, I have not found a better CRM for home services.
Vantagens
Quotes are easy
Collect a deposit
Keep cards on file
Ease of Scheduling
Good mobile app
Desvantagens
Unable to give partial returns through Jobber Payments
Need more environmental variables
Better API
More triggers in Zapier
Native texting is lacking in so many ways. Maybe instead of trying to reinvent the wheel, you could partner with a texting/phone/review product like Emitrr.
Razões para mudar para o Jobber
Jobber is better suited to sales that don't go through a sales funnel, the scheduling is a breeze, and the customer's experience is seemless.Resposta do Jobber Software
Hi Michael, thanks for your review!
If there is anything we can do to improve your experience feel free to get in touch with our success team at 1-888-721-1115 Option 2, [email protected], or by live chat.
- Setor: Design
- Porte da empresa: 2–10 funcionários
- Usado Diariamente durante Mais de um ano
-
Fonte da avaliação
Classificação geral
- Relação qualidade/preço
- Praticidade
- Suporte ao cliente
- Probabilidade de recomendação 8.0 /10
Jobber fits most needs for service/field type scheduling work
Avaliado em 21/06/2022
Great experience and would recommend it for most companies who utilize field/service type staff...
Great experience and would recommend it for most companies who utilize field/service type staff that requires trips to properties. Very easy to use for office staff and mostly easy to use for field staff.
Vantagens
- Easy to deploy
- Syncs with Quickbooks
- Many views to view work with filtering options
- Ability to limit worker's capabilities
- Ability to allow customers to request work
- Ability to send quotes/invoices (though we used QB for this)
- Scheduling was a breeze
Desvantagens
- Phone app was not as intuitive as I liked from a UX/UI standpoint, but we overcame that hurdle
- Recurring jobs can be difficult to delete and when you have many it can cause more harm than good. It is built more for one-off jobs currently in my opinion.
Resposta do Jobber Software
Hi Troy! Thank you very much for taking the time to send us a review. We are very happy to hear that Jobber is meeting your business needs. We would also love to hear more about how we could improve Jobber's UX/UI, so please feel free to reach out to our Support team at 1-888-721-1115 opt 2, [email protected] or via our live chat.
Perguntas frequentes sobre o Jobber
Abaixo estão algumas perguntas frequentes sobre o Jobber.P: Que tipo de planos o Jobber oferece?
O Jobber oferece os seguintes planos de pagamento:
- A partir de: US$ 19,00/mês
- Modelo de preços: Assinatura
- Avaliação gratuita: Disponível
P: Quem costuma usar o Jobber?
Os clientes habituais do Jobber são:
Profissional autônomo, 2–10, 11–50
P: Em que idioma o Jobber está?
O Jobber está nos seguintes idiomas:
inglês
P: O Jobber é compatível com dispositivos móveis?
O Jobber é compatível com os seguintes dispositivos:
Android (celular), iPhone (celular), iPad (tablet)
P: O Jobber se integra com quais outros aplicativos?
O Jobber se integra com os seguintes aplicativos:
Braintree, Fundbox, Google Calendar, Mailchimp, PayPal, Quickbooks Online, Square Point of Sale, Stripe, Zapier, authorize.net
P: Que nível de suporte o Jobber oferece?
O Jobber oferece as seguintes opções de suporte:
Email/Help Desk, FAQs/Fórum, Base de conhecimento, Suporte por telefone, Bate-papo
Categorias relacionadas
Veja todas as categorias de software encontradas para Jobber.
- Software FSM (Gerenciamento de Serviços de Campo)
- Software de Gestão de Mão de Obra
- Sistemas de Agendamento de Compromissos
- Software de Gerenciamento de Atividades de Campo
- Sistemas de HVAC
- Software para Serviço de Limpeza
- Software de Empresas de Instalações Elétricas
- Programas de Controle de Pragas
- Programas para Paisagismo
- Software para Estimativa de Climatização
- Software de Orçamento de Canalização
- Software Instalador de Sistemas de Segurança
- Software de Faz-Tudo
- Software para Gestão de Gramados
- Sistemas de Canalização
- Software de Telhados