Sobre o Clio
O Clio é o principal software baseado em nuvem para o setor jurídico. O Clio facilita o dia a dia de profissionais da área jurídica em todo o mundo com monitoramento de tempo intuitivo, faturamento, gestão de assuntos, aplicativos móveis e muito mais, para agilizar todas as tarefas, desde a captação do cliente até seu faturamento. Com o Clio Manage, o software de gestão de práticas jurídicas mais popular do mundo e o Clio Grow, uma plataforma de CRM jurídico projetada para ajudar a gerenciar melhor o relacionamento com os clientes, o Clio Suite oferece tudo de que você precisa para administrar e gerenciar sua empresa.
Clio Manage: concentra-se no faturamento do trabalho. Deixe o Clio automatizar tarefas tediosas, otimizar fluxos de trabalho e organizar casos, para que você possa oferecer melhores experiências ao cliente.
Tome decisões de negócios bem-informadas com rapidez. Opere em conformidade com os padrões regulatórios. Armazene informações críticas da empresa em um local central, seguro e atualizado, que você pode acessar de qualquer lugar, a qualquer momento.
Clio Grow: poderosa captação de clientes para escritórios de advocacia – simplificada. A plataforma completa de captação de clientes e gestão do relacionamento com o cliente (CRM) que agiliza os processos, a organização e o crescimento dos escritórios de advocacia.
Saiba mais acessando clio.com.
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Praticidade
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Alternativas
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Avaliações
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Ajude os compradores de software! As avaliações de programas ajudam outras pessoas a tomarem melhores decisões.
- Setor: Serviços jurídicos
- Porte da empresa: 2–10 funcionários
- Usado Diariamente durante Mais de dois anos
-
Fonte da avaliação
Classificação geral
- Relação qualidade/preço
- Praticidade
- Suporte ao cliente
- Probabilidade de recomendação 10.0 /10
Fantastic Practice Management Solution
Avaliado em 06/07/2019
Vantagens
Clio's intuitive design is easy to use for anyone from the tech savy to the "how do I turn this thing on" person. They are constantly adding features and functionality to the software solution making the administrative side of practicing law much easier and less time consuming. Clio's support team is always quick to respond and is always friendly and helpful. The growing list of integrations is definite plus and gives us the ability to extend the already great functionality to the next level. And if you are into coding, you can always create a custom integration to suit your needs.
Desvantagens
Really the only complaint I have about Clio is the reporting capabilities. While it has some great canned reports within the interface, there is no ability to customize reports to massage out information that would be useful to my practice. We make do, of course, but this has been my complaint for some time now. Last time I checked there was a pay integration that allowed for more robust reporting but adding yet another subscription isn't appealing when it would be relatively easy for Clio to add this capability to their platform.
- Setor: Escritório de advocacia
- Porte da empresa: 2–10 funcionários
- Usado Diariamente durante Mais de um ano
-
Fonte da avaliação
Classificação geral
- Relação qualidade/preço
- Praticidade
- Suporte ao cliente
- Probabilidade de recomendação 9.0 /10
A fantastic legal ops product!
Avaliado em 03/02/2024
I've had a great run with Clio. It's packed with features that make my legal work a lot smoother,...
I've had a great run with Clio. It's packed with features that make my legal work a lot smoother, especially with all the docketing and billing. Plus, their support team is very helpful. It's been a game changer for the firm!
Vantagens
Clio simplifies docketing, billing and keeping client files organized, offering streamlined processes and automation that significantly reduce administrative overhead.
Desvantagens
My least favorite aspect of Clio is the separation between Clio Manage and Clio Grow. These platforms offer complementary features essential for client file management and intake processes, yet their division necessitates two separate subscriptions. This separation not only increases costs but also complicates what could be a more streamlined workflow.
- Setor: Escritório de advocacia
- Porte da empresa: 2–10 funcionários
- Usado Diariamente durante 6 a 12 meses
-
Fonte da avaliação
Classificação geral
- Relação qualidade/preço
- Praticidade
- Suporte ao cliente
- Probabilidade de recomendação 0.0 /10
I shouldn't have to call support every time I use a feature of the product.
Avaliado em 11/08/2017
Once started I was committed to use it until I have time to find a better alternative. Capterra.com...
Once started I was committed to use it until I have time to find a better alternative. Capterra.com was the primary tool I used to find Clio. I have concerns that the positive reviews are all fake.
Vantagens
Clio has the features I needed. I was fooled by the initial trial into thinking it would be a good fit for my firm. What use is a feature that is so complicated to find, use, and enable that I have to call support or Google how to make it work.
Desvantagens
Nothing is intuitive, at first it seems like everything is going to work. Clio has all the features I wanted, or at least it seemed like it did. Once I used it for more than just the trial period, using it to manage my trust account, client billing, client communication, it just does not work. After using it for any length of time, the navigation gets tiresome and then frustrating. At every turn I find myself having to Google how to make it work. Sharing a document with a client requires several steps including typing in the client's contact info; instead of just clicking a button for share. Now my client can't enter a partial payment. What the heck? Prior to becoming an attorney I was a software engineer; I would have been embarrassed to put my name on such a product.
Frankly, I don't trust the myriad of positive reviews for this product, they can't be true.
Resposta do Clio
Hi Lee,
First of all, I wanted to thank you for taking the time to share your honest feedback with us. Hearing from our less-than-satisfied customers helps us determine what the best course of action is when improving our product.
I wanted to let you know that in a little over a month we'll be launching the first ground-up redesign of Clio in the 8 years since launch. The redesign will aim to improve customer experience and app navigation as a whole, and introduce a design built almost entirely off of our customer feedback.
Lastly, I wanted to assure you that all the reviews on this site are 100% accurate and come from real customers (such as yourself). Every customer's experience using Clio is bound to be different, but we encourage our customers to share honest and open feedback with us at every turn so that we can continue to evolve the world's most popular practice management software.
Thanks again for your feedback!
Derek Bolen
Clio Community Manager
- Setor: Serviços jurídicos
- Porte da empresa: 2–10 funcionários
- Usado Diariamente durante Mais de dois anos
-
Fonte da avaliação
Classificação geral
- Relação qualidade/preço
- Praticidade
- Suporte ao cliente
- Probabilidade de recomendação 10.0 /10
Long-time user whom,Ike’s the continued innovation
Avaliado em 13/12/2023
I am an unabashed Clio fan. I enjoy it and appreciate the continuing innovation and willingness to...
I am an unabashed Clio fan. I enjoy it and appreciate the continuing innovation and willingness to listen to users for their ideas and thoughts on features.
Vantagens
Clio’s ability to integrate key features internally - calendaring, invoicing, payment, and communications, along with allowing for third-party programs to work within the eco system make it a very easy to use 1 stop shop.
Desvantagens
Sometimes some features are only available at the highest level of service, which while understandable can be hard on younger folks just starting out.
Alternativas consideradas
MyCaseRazões para mudar para o Clio
Better suited my needs way back when, and continues to do so.- Setor: Escritório de advocacia
- Porte da empresa: 2–10 funcionários
- Usado Diariamente durante Mais de dois anos
-
Fonte da avaliação
Classificação geral
- Relação qualidade/preço
- Praticidade
- Suporte ao cliente
- Probabilidade de recomendação 10.0 /10
Clio works well for my law firm!
Avaliado em 23/01/2024
Very good overall experience. Will keep using it. We also use "Clio Grow" to assist with...
Very good overall experience. Will keep using it. We also use "Clio Grow" to assist with marketing and new client sign-ups.
Vantagens
User friendly, has good features, also accessible on phone app.
Desvantagens
I don't know how to take full advantage of it.
Perguntas frequentes sobre o Clio
Abaixo estão algumas perguntas frequentes sobre o Clio.P: Que tipo de planos o Clio oferece?
O Clio oferece os seguintes planos de pagamento:
- A partir de: US$ 39,00/mês
- Modelo de preços: Assinatura
- Avaliação gratuita: Disponível
P: Quem costuma usar o Clio?
Os clientes habituais do Clio são:
Profissional autônomo, 2–10, 11–50, 51–200, 201–500, 501–1.000, 1.001–5.000
P: Em que idioma o Clio está?
O Clio está nos seguintes idiomas:
inglês
P: O Clio é compatível com dispositivos móveis?
O Clio é compatível com os seguintes dispositivos:
Android (celular), iPhone (celular), iPad (tablet)
P: O Clio se integra com quais outros aplicativos?
O Clio se integra com os seguintes aplicativos:
Box, Chrometa, Dropbox Business, Fundbox, InvoiceSherpa, Lawyaw, Lexicata, Microsoft 365, NetDocuments, PayPal, QuickBooks Online, QuickBooks Online Advanced, RightSignature, Xero, Zapier
P: Que nível de suporte o Clio oferece?
O Clio oferece as seguintes opções de suporte:
Email/Help Desk, Base de conhecimento, Suporte por telefone, Assistência 24/7, Bate-papo
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- Ferramentas de Gestão de Tarefas
- Software de Faturamento Jurídico
- Software de Contabilidade Fiduciária
- Software de Faturação
- Software de Contabilidade Legal
- Software de Gestão Jurídica
- Ferramentas de Gestão de Casos Jurídicos
- Programas para Gestão de Documentos Jurídicos
- Software de Calendário Jurídico
- Software para Gestão de Falência
- Sistemas CRM
- Software de Gestão Jurídica de Empresas
- Software de Acompanhamento de Vendas
- Software de Gestão de Expedientes Judiciais
- Sistemas de Pagamentos
- Software de Gestão de Documentos